A Google azt tervezi, hogy a Chrome böngésző asztali és mobilos verziójában is alapértelmezett funkcióként állítják be a reklámblokkolást – tudta meg belső forrásból a The Wall Street Journal.
A bevételei döntő részét reklámokból szerző Google (illetve Alphabet) esetében zavarba ejtő egy ilyen lépés, ám közelebbről nézve árnyaltabb a kép, ugyanis a tervezett ad-blocker nem minden hirdetést fog kiszűrni, hanem minden valószínűség szerint csak azokat a típusokat, melyeket a Google – illetve az e törekvésben partner cégek szövetsége – károsnak, zavarónak, kontraproduktívnak tart. Vagyis a célja épp ellenkező, mint elsőre tűnik: a reklámpiac megtisztítása, hogy az egyéb reklámok helyzetét és nézettségét erősítsék.
A Journalnak nyilatkozó források szerint a blokkoló bevezetése akár heteken belül megtörténhet, ám részleteket egyelőre nem árulnak el, sőt a lépés kockázatossága miatt még nem született végleges döntés, még az is megtörténhet, hogy végül is kukázzák az elképzelést (talán maga a kiszivárogtatás is egy előzetes teszt része…)
Már közel a felhasználók harmada használ ad-blockert
Mint korábban az IT café is beszámolt róla, a Google által szorgalmazott iparági szervezet, a Coalition for Better Ads márciusban adta ki első szabványtervezetét, melyben osztályokba rendezték azokat a hirdetéstípusokat, amelyeket kerülni kell, mivel zavaróak, bosszantóak, túl nagy erőforrásokat igényelnek stb., így összességében a reklámblokkolók felé terelik a felhasználókat, és ez hosszú távon megrendítheti a reklámalapú üzleti modellek működőképességét.
Ha bevezetnek egy ilyen típusú szűrést, az a Chrome elterjedtsége és népszerűsége miatt rászoríthatja a reklámgyártókat és reklámozókat, valamint a weboldalak üzemeltetőit, hogy megszabaduljanak a fent említett reklámtípusoktól, illetve az újakat az előírásokat figyelembe véve alkossák meg és helyezzék el. Ugyanakkor azt is remélhetik tőle, hogy egy ilyen szűrő alkalmazásával esik a jelenleg használatos hirdetésblokkolók népszerűsége.
Az újságírók megkeresésére a vállalat nem kívánta kommentálni az értesülést.