Google: nyereségessé tesszük a YouTube-ot

Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója ragaszkodik hozzá, hogy a súlyos veszteségeket termelő videomegosztó szájtot nyereséges és egyben sikeres üzletté varázsolja (a témáról részletes írásunkat itt tekintheti meg.) Az óriási látogatottság ellenére a YouTube kétségkívül a világ egyik legrosszabb befektetésének bizonyult: az internetvállalat 2006 novemberében 1,65 milliárd amerikai dollárért kaparintotta meg az oldalt, amely azóta is csak viszi a pénzt; a Credit Suisse április elején publikált elemzése azzal számol, hogy a YouTube idén hozzávetőlegesen 500 millió dolláros veszteséget fog termelni a Google-nak. Igaz, hogy a felhasználói videomegosztás piacán 41 százalékos részesedéssel stabilan szereplő portál 20 százalékkal magasabb bevételre számíthat az idei évben, viszont a gigászi költségek (sávszélesség, tárolási költségek stb.) miatt a 240 millió dolláros beáramló tőkével bő 700 millió dolláros kiadás áll szemben.

Schmidt nem reagált az előzetes kalkulációkra, de magabiztosan beszélt a jövőről: „Hiszünk abban, hogy a YouTube idővel sikeres és nyereséges üzletté válik, csak a megvalósításhoz némi időre van szükségünk.”

Azóta történt

Előzmények