AI automatizálja a Google reklámiparát

Miközben a Google AI-funkciókkal automatizálja a reklámipart, addig az adtech-ben való versenyellenes gyakorlatok miatt az EU akár fel is darabolná a céget.

A Google két új AI-alapú funkciót indított el a hirdetők számára: ezek automatikusan megtalálják a legjobb helyeket a reklámoknak a márkák számára, bárhol a Google szolgáltatásaiban.

Az AI-fejlesztéseket már nem csak chatbotokhoz vetik be, a kereséseket és a reklámipar is bevonták, sokan ebből remélnek nagy bevételt.

A Google most konkrét célok elérését segíti: a Demand Gen például AI segítségével helyezi el az olyan szolgáltatásokban a reklámokat, mint a Gmail, a YouTube feed vagy a Shorts. Így a hirdetőnek ezen gondolkoznia sem kell. A másik AI-funkció pedig úgy helyezi el a reklámokat, hogy maximalizálja a videós reklámmegtekintéseket. Az első tesztek szerint a reklámvideók megtekintése átlagosan 40 százalékkal emelkedett. A Google szerint ezt a munkát ha leveszik a hirdetőkről, akkor azok inkább a marketingstratégiára és a történetmesélésre koncentrálhatnak.

Szétszedi az EU a Google-t?

Eközben az EU az adtech ágazatban tanúsított versenyellenes gyakorlatok vádjával akár arra is kötelezheti a Google-t, hogy adja el egyes részeit a jövedelmező üzletágának. Hatalmas bírságok lehetőségét is emlegetik, az ügy pedig különösen érzékeny a Google számára, hiszen tavaly például a teljes árbevételének 79 százaléka a reklámiparból jött.

Előzmények