Hamarosan elárasztják a reklámok a generatív AI-t

A Microsoft és a Google is teszteli az AI-alapú keresés reklámokkal való monetizálását, ez egyes márkákat zavar.

A jelentések szerint a Microsoft és a Google egyaránt elkezdett reklámokkal kísérletezni az AI-alapú megoldásaiban, úgy, hogy ebben kötelező részt vennie a márkáknak. Ez többeket dühít.

Az AI-alapú keresések megváltoztatját azt, ahogy a hirdetők elérik a fogyasztókat a keresési találatoknál jelenleg. A Microsoft ezért hirdetéseket tesztel a Bing AI chatbotban, ezeket közvetlenül az AI-válaszokba helyezi. A Google már májusban közölte, hogy kísérletezni kezd a meglévő reklámokkal az AI-kereséseknél, ebből pedig nem tudnak kiszállni a hirdetők.

Mindkét cég a tesztek elejénél kár, aktívan dolgoznak az újításokon és a visszajelzéseken.

Egyes hirdetőket bosszant, hogy a marketinges kiadásaikat csak korlátozott számban elérhető emberekre szórják el ilyen funkciók miatt, ráadásul abba sincs beleszólásuk így, hogy hol jelennek meg a reklámjaik (és van-e amellett nem megfelelőnek ítélt tartalom). A Microsoft és a Google azt ígéri, az eddigi irányelveket itt is alkalmazzák majd.

A két óriáscég dollármilliárdokat ölt az AI-fejlesztésekbe, így nem véletlen, hogy a reklámokkal kísérleteznek: árbevételt is szeretnének lassan a technológiából.

A fejlesztésekbe és a szabályokba persze mindenki beleszólna, a brit miniszterelnök például kijelentette, hogy az AI-szabályozás globális otthonává akarja tenni Nagy-Britanniát, Londont pedig megtartaná olyan tech hubként, amely kiaknázza az AI lehetőségeit, mert ezek szokatlanul nagyok. Sunak szerint azonban fontos a biztonság, ezért is tartanak majd csúcstalálkozót a témában még idén.

Azóta történt

Előzmények