Májusban az amerikai felhasználók 14,6 milliárd videót néztek meg a YouTube-on, ez minden eddiginél nagyobb érdeklődést jelent, az adott hónapban megtekintett online videók 43,1 százaléka, s ez egyben azt is jelenti, hogy egy felhasználó átlagosan több mint száz videót nézett meg – jelentette be a héten a comScore piackutató.
A YouTube tulajdonosa mindenképp elégedett lehet, mivel nemcsak hogy a folyamatos növekedés bizonysága ez az adat, hanem a héten a Viacom médiacéggel szemben aratott győzelem is szilárdítja piacvezető pozíciójukat.
A 183 millió videonéző összesen közel 34 milliárd filmet tekintett meg, a sorban a második a tengerentúlon roppant népszerű Hulu (1,2 milliárd letöltés), utána következik a Microsoft (642 millió), majd a Vevo (430 millió).
Az elmúlt hetekben felröppent pletykák – és a kedvező adatok – valószínűsítik, hogy a Google lassanként képes lesz a YouTube-ot nyereséges üzletággá tenni. Hogy ez miképp történik (fizetős csatornák, tartalmak bevezetése, szélesebb körű reklámlehetőségek biztosítása stb.), az még nem világos, de nyilvánvalóan ebbe az irányba is el fognak mozdulni.