Nem akarsz reklámot a YouTube-on? Akkor fizess!

A vállalat tegnap levélben értesítette tartalmakat feltöltő felhasználóit, hogy még az év első felében új szolgáltatást vezetnek be, és a jövőben a felhasználók havi előfizetési díj ellenében letilthatják a videókban megjelenő reklámokat. (A felhasználói irányítópulton megjelenő figyelmeztetésben az szerepel, hogy az új szabályok 2015. június 15-től érvényesek.)

Reklámmentes YouTube
[+]

Ez a lépés önmagában komoly érvágás lenne azok számára, akik a feltöltött videóikban megjelenő reklámok után eddig bevételhez jutottak, ezért az előfizetési díjakat a Google megosztja velük. Azt nem tudni még, hogy mekkora összegű lesz a díj, de a frissített felhasználási feltételekben már ott van, hogy az előfizetési díjakból befolyt jövedelem 55 százaléka jár a tartalom-előállítóknak.

Reklámmentes YouTube
[+]

Az új modell FAQ-jában maga a Google is utal rá, hogy már nem ez az első fizetős szolgáltatásuk – és valószínűleg nem is az utolsó, mivel a videómegosztó szolgáltatás nem hoz elég pénzt, legfeljebb nullszaldósra tudták eddig kihozni, illetve így akarják felvenni a versenyt az olyan szolgáltatókkal, mint például a Netflix.

Ugyanitt olvasható, hogy – ha jól értelmezzük a szöveget – a bevezetés évében, 2015-ben egyhavi díjért lehet majd reklámmentes videókat nézni. További részleteket későbbre ígérnek.

Azóta történt

Előzmények

  • A Google nagyon beállt a VP9 mögé

    A vállalat szerint a nyílt forrású tömörítési technológia szolgálja legjobban a felhasználók érdekeit.

  • A YouTube még mindig csak viszi a pénzt

    Hiába a legnagyobbak a szegmensben, a Google kilenc év alatt legfeljebb nullszaldósra tudta kihozni a videómegosztót, és lassan elfogy a türelem.