A GVH beszáll a T-Mobile és a Vodafone párbajába

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Vodafone és a Magyar Telekom (T-Mobile) ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt. A hatóság abba a nyilatkozatpárbajba próbál meg beleszólni, melyet a két mobilszolgáltató az év eleje óta folytat egymással arról, hogy kié Magyarország leggyorsabb mobilinternetes hálózata. (A sajátos kommunikációs csatát február közepén részletesen is bemutattuk Melyik szolgáltatónál leggyorsabb a mobilnet? című cikkünkben.)

Amint arról beszámoltunk, a két operátor kölcsönösen kétségbe vonja a másik méréseinek hitelességét, és a saját hálózatát tartja a hazai piacon a legjobbnak. A most bejelentett vizsgálatok pikantériája, hogy a T-Mobile februárban bepanaszolta a riválisát a GVH-nál azért, mert az a reklámjaiban megtévesztő módon a leggyorsabbként hirdeti adatátviteli hálózatát, a hivatal azonban most a magenta szolgáltatóval szemben is eljárást indított.

A GVH szerint a Vodafone által alkalmazott „legjobb adathálózat”, „leggyorsabb mobil adathálózat”, „leggyorsabb webböngészés” és „legnagyobb le- és feltöltési sebesség”, valamint ezekkel azonos tartalmú kijelentések, továbbá a Magyar Telekom által alkalmazott „leggyorsabb mobil adathálózat” és „leggyorsabb széles sávú mobil adathálózat”, valamint ezekkel azonos tartalmú – a piacelsőséget hangsúlyozó – kijelentések a fogyasztók megtévesztésére lehetnek alkalmasak, tekintettel arra, hogy ezek valószínűsíthetően nem kellően alátámasztottak, és ezért felvetik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértését.

A GVH az utóbbi időben megnövekedett számban kap fogyasztói jelzéseket a mobilinternettel, illetve a mobilinternet-szolgáltatások reklámjaival kapcsolatban. A mostani eljárásokban két olyan kommunikációs kampányt vizsgálnak, amelyek mindegyike a szolgáltatás egyik fő jellemzőjét, a gyorsaságot helyezi a középpontba, így a GVH álláspontja szerint különösen nagy hatással lehet a fogyasztók döntéshozatalára.

Azóta történt

Előzmények