Népszerű az iskolai informatikusverseny, kétszer annyian indulhatnak

Több mint 100 csapat jelentkezett, ezért 20 helyett 40 csapatra bővült a Legyél Te is Informatikus program Kihívása.

Több mint 100 iskola csapata jelentkezett a Telekom és a T-Systems Magyarország Legyél Te is Informatikus! programjának „Kihívására”, az online programozói kalandjátékba. A hatalmas érdeklődésre tekintettel a szervezők bejelentették, hogy megemelték a résztvevő csapatok számát, így 20 helyett 40 középiskolásokból álló csapat vehet részt a játékban.  A jelentkezők április 24-én, azaz ma először egy programozási próbafeladatot kapnak, a megoldást leggyorsabban visszaküldő 40 csapat folytathatja a játékot. A verseny május 2-án startol, ekkor kapnak a játékosok belépést az online felületre.

A „Kihívásban” résztvevő 9-12. osztályos középiskolások tanári mentorálással, játékos formában, kódolási ismereteik felhasználásával mérhetik össze tudásukat más iskolák diákjaival. Olyan feladatokat kell megoldaniuk, amelyek megkövetelik az algoritmikus gondolkodást, és programozói ismeretekre is szükség lesz. A Kihívás lehetőség arra is, hogy a tanárok és diákok egy csapatban, ismereteiket egyesítve és együtt fejlesztve vegyenek részt a versengésben.

A kalandjáték története egy intergalaktikus utazás. A csapatok belecsöppennek egy űrbéli küldetésbe, de egyik helyszínről a másikra csak úgy tudnak eljutni, ha ehhez a megadott programozói feladatot határidőre teljesítik. A csapatoknak végül egy saját fejlesztést is kell készíteniük, és ennek megoldására ki kell hívniuk a versenyben szereplő többi iskola egyikét. A feladványok megoldása közben szükség lehet olyan programnyelv használatára, amelyhez ingyenesen elérhető internetes képzési lehetőségek által bárki hozzáférhet, ezáltal a diákok a játék során szinte észrevétlenül sajátítják el azokat a képességeket, amelyeket más területen is tudnak használni.

Azóta történt

Előzmények