Már nem a Coca-Cola a legértékesebb márka, az Apple itt is beelőzött

Az Interbrand piackutató és tanácsadó cég idén is kiadta jelentését (Best Global Brands), mely a száz legértékesebb globális márkanevet tartalmazza rangsorolva, és ebben az évben fordult elő először a jelentés 2001 óta tartó történetében, hogy nem a Coca-Cola áll az élen, hanem két nagy IT cég is megelőzte.

interbrand

Az idei listán az első az Apple, melynek értéke tavalyhoz képest 28 százalékkal emelkedett, és most 98,4 milliárd dollárra becsülik a márkanevet, mely 2012-ben második volt. De megelőzte az üdítőital-gyártó céget a Google is, mely a negyedik helyről 34 százalékos növekedéssel jött fel a második helyre, 93,3 milliárdos értékkel.

interbrand
A nagy technológiai cégek márkaértéke

Az Interbrand azzal indokolja a helyezéseket, hogy az Apple-nek felmérhetetlen szerepe van abban, ahogy a munka és a kommunikáció megváltozott, és mindezt olyan termékekkel érték el, melyek szépségben és egyszerűségben mintát adtak az egész iparágnak, illetve gyakorlatilag meghatározták, hogy a versenytársak merre fejlődjenek tovább.

interbrand<>
Az Apple és a Google brandjének értékváltozása

A lista elejére egyébként az jellemző, hogy amerikai és/vagy technológiai cégek uralják. Az első hét, valamint a kilencedik helyen egyesült államokbeli vállalat áll, csak a dél-koreai Samsungnak (8.) és a japán Toyotának (10.) sikerült befurakodni az élcsapatba. A technológiai cégek közül szerepel még az IBM (4.), Microsoft (5.), GE (6.), illetve az Intel (9.). Jellemző a hatalmas brandkülönbségekre, hogy a Samsung, az Intel és a Toyota márkaértéke összesen közel annyi, mint az Apple-é.

Azóta történt

Előzmények