Az Invitel új üzletfejlesztési igazgatója stratégiaváltást is hoz magával


Marton László

Az Invitel közleményben jelentette be, hogy új ICT (information and communication technologies) üzletfejlesztési igazgatót nevezett ki Marton László személyében, aki 2011. augusztus 1-től tölti be a munkakört. Az új pozíció létrehozásával és a szakember segítségével a meglévő ICT-szolgáltatások értékesítésének felgyorsítását, fejlesztését tervezi a cég, illetve új IT-szolgáltatási stratégiával száll majd ringbe a kkv- és nagyvállalati piacokon. Marton László feladata az IT-szolgáltató szervezet még hatékonyabbá tétele, szélesebb szolgáltatási portfolió kialakítása, mindezzel új ügyfelek szerzése, meglévő ügyfélkör hatékonyabb kiszolgálása.

Zsembery György, az Invitel üzleti és nagykereskedelmi üzletág operatív vezérigazgató-helyettese a kinevezésről és a megújított üzleti stratégiáról a következőket nyilatkozta: „Bár a teljes tele- és infokommunikációs piac fejlődése lassult, vannak olyan szektorok, amelyekben még bőven van potenciál. A vállalati piacon meghatározó távközlési szolgáltatók az utóbbi 5-6 évben már szerverhoszting szolgáltatást is nyújtanak adatparkjaikban. Magyarországon azonban a teljes vállalati szektornak kevesebb, mint az ötöde vesz igénybe ilyen szolgáltatást. Ennek két oka lehet: kevéssé ismertek az ilyen szolgáltatások, illetve még nem erős irántuk a bizalom. Ezért a tudatosítás és edukáció a fő feladatunk. Elsősorban a kis- és közepes méretű vállalatok körében hatalmas még a fejlődési lehetőség ezen a területen, de a nagyvállalatok irányába is tovább szeretnénk terjeszkedni. Célunk, hogy mindig jobbak és jobbak legyünk, de ehhez az is kell, hogy egyre többen ismerjék fel például a szerver kihelyezésben rejlő technológiai és költségcsökkentési előnyöket. Az infokommunikációban igazi fejlődési potenciált az adatközpontokhoz kapcsolódó szolgáltatások területén látunk, ezért is hoztuk létre az új ICT üzletfejlesztési pozíciót és neveztük ki Marton Lászlót igazgatónak.”

Az új igazgató pedig a következőképpen látja a helyzetet: „Az Invitel eddig is jelentős szereplője volt a hazai ICT-piacnak. Az én feladatom, hogy ez a szerep még erősebb, még dominánsabb legyen. A nagyvállalati piacok irányába szeretnénk további fejlesztésekkel előállni és határozottabban nyitunk a kis- és közepes méretű vállalatok felé is. Véleményem szerint mindehhez három dologra van szükség: hatékonyabb portfolióra és gyorsuló értékesítésre a kkv-piacokon; új szolgáltatási szegmensek kialakítására a nagyvállalatok számára; hatékonyabb működésre és a szolgáltatási stratégia átalakítására. A cél továbbra is az, hogy minden ügyfél számára a saját szintjén adjunk optimális megoldást az IT-problémákra. Méghozzá olyat, amivel hatékonyabb, biztosabb és olcsóbb lesz a működés. Végső soron több pénzt kereshet az ügyfél, miközben levesszük válláról az IT-üzemeltetés terheit. Szerintünk erről kell szólnia egy jó ICT szolgáltatásnak”.

A 38 éves Marton László 1997 óta dolgozik az üzleti informatika területén, diplomáját a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán szakközgazdászként szerezte. Többek között olyan IT-cégek alkalmazásában állt, mint az IBM vagy a Grepton Zrt. Az IBM-nél kereskedelmi területen dolgozott, kezdetben kiemelt ügyfélmenedzserként, majd különböző vezetői pozíciókban, előbb bankiüzletág-igazgatóként, később a nagyvállalati üzletág kereskedelmi igazgatójaként. Ezt követően a Greptonhoz szerződött, ahol mint kereskedelmi igazgató a vállalat teljes kereskedelmi stratégiájáért felelt.

Azóta történt

Előzmények