Kampány a szélessávú internet elterjesztéséért

Kampányba kezd az iparág, az informatikai tárca és a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a szélessávú internet elterjesztése érdekében, hisz ez az egyik alappillére Magyarország versenyképességének – mondta Kovács Kálmán, az informatikai tárca vezetője egy csütörtöki sajtótájékoztatón. A kampányra és a szélessávú internet-stratégiát megalapozó tanulmány elkészítésére mintegy 60 millió forintot költ a tárca. A szélessávú internet tarifája 2002 és 2005 februárja között 40 százalékkal csökkent, ez a körülmény, illetve a mobiltarifák mérséklése pedig magával vonta a vezetékes szolgáltatások díjának csökkenését – tette hozzá a miniszter.

A technológiai verseny tehát már eddig is megtette hatását. Az olcsóbb internettarifa és a tartalmi gazdagodás pedig a látogatók számának növekedését hozta magával, hisz amíg 2003 januárjában naponta 450 ezer egyedi internetlátogatót regisztráltak, addig napjainkban ez a szám meghaladja az 1,1 milliót. A szélessávú stratégia kapcsán készített tanulmány szerint a jelenleg keskenysávon internetezők legalább negyede akar áttérni a széles sávra 2006 végéig. Gyorsítaná a folyamatot, ha a szolgáltatók 5-6 ezer forint körüli havidíjú internetcsomagot vezetnének be.

Pataki Dániel, az NHH elnöke elmondta, hogy az elmúlt egy év alatt mintegy 50 százalékkal csökkent a szélessávú internet ára, miközben a rendszerek kapacitása jelentősen megnőtt. Magyarország 3,8 százalékos szélessávú internet-penetrációjával viszonylag kedvező helyzetben van az új uniós tagállamok között, amelyekben átlagosan 1,6 százalékos ez az arány, ám a 3,8 százalékunkkal elmaradunk az unió átlagától – tette hozzá Pataki.

Azóta történt

Előzmények