KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés

Az Ügyfélkapu+ minden különösebb hírverés nélkül indult el.

Nem kapott nagy sajtóvisszhangot, inkább csak a szűkebb szakmai oldalakon tárgyalták meg érintettek, hogy 2022. június 4-étől elérhető az emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás a nagy állami rendszerben, vagyis él az Ügyfélkapu+.

Magában a már szinte ősréginek számító technológiában természetesen semmi újdonság nincs: a hír az, hogy végre van.

A hivatalos tájékoztató szerint

A szolgáltatást – ügyfélkapus bejelentkezést követően – az Ügyfélkapu felületén rendelheti meg a felhasználó az Ügyfélkapu+ igénylése funkcióra kattintva. A szolgáltatás megrendeléséhez egy mobil eszközre (telefon, táblagép), egy, a mobil eszközre telepített hitelesítő alkalmazásra és Ügyfélkapu azonosításra van szüksége, tehát fontos, hogy már rendelkezzen ügyfélkapus regisztrációval.

Amennyiben a polgár sikeresen megrendeli a szolgáltatást, a továbbiakban a KAÜ-s azonosítást használó szolgáltatásokra az Ügyfélkapu+ gombra kattintva jelentkezhet be ügyfélkapus felhasználónevének és jelszavának, valamint a hitelesítő alkalmazás által generált egyszer használatos kód megadásával.

Az ügyfélkapus kétlépcsős azonosítás – a szolgáltatás megszüntetése nélkül – bármikor inaktiválható, majd ismét aktiválható, igény szerint.

Előzmények