Megújult a Magyarország.hu időpontfoglaló felülete

A személyes jelenlétet igénylő ügyintézést is egyre többen kezdik meg az online térből.

A hivatalos közlemény hívja fel arra a figyelmet, hogy új időpontfoglaló felület segíti a Magyarorszag.hu oldalra látogatókat, ahol kényelmesen és gyorsan foglalhatják le időpontjukat a kormányablakokban történő ügyintézéshez.

Sőt, hangsúlyozzák, a veszélyhelyzetre való tekintettel, jelenleg – gépjárműügyek (gépjármű átírás, forgalomba helyezés stb.) kivételével – Ügyfélkapu nélkül is lehet időpontot foglalni. Az új időpontfoglaló alkalmazás novemberi indulása óta nagy népszerűségnek örvend: míg korábban 1000 és 1500 között mozgott a napi ügyindítások száma, az új funkció közzétételét követő napon már mintegy tízszer annyian, 11 ezren kattintottak a felületre a honlapon.

A novemberi veszélyhelyzet alatt ismét egyre többen veszik igénybe az elektronikus szolgáltatásokat a magyarorszag.hu oldalon. Az elektronikusan beküldött űrlapok száma november első három hetében már meghaladta a teljes októberi beküldésszámot. Mindemellett, a korábban közzétett elektronikus ügyintézési lehetőségeket is egyre többen kezdik el használni. Az online lakcímbejelentés szolgáltatást például november során, eddig átlagosan heti 6 ezer ügyfél vette igénybe.

Ha azonban az ügyintézés során mégis elkerülhetetlen a személyes jelenlét, a magyarorszag.hu új időpontfoglaló alkalmazásának használatával bármely magánszemély előre lefoglalhatja időpontját a számára leginkább megfelelő okmányirodába, kormányablakba, elkerülve ezzel a sorban állást. A pár hete elérhető új felület népszerűségét és könnyű kezelhetőségét jól mutatja, hogy míg a teljes októberi hónapban alig 20 ezren indítottak időpontfoglalást a kormányablakokba a magyarorszag.hu-n keresztül, a felhasználók november első három hetében már átlépték a 80 ezer ügyindítást.

Ehhez természetesen nagyban hozzájárul az is, hogy a veszélyhelyzet miatt 2020. november 11-től ismét csak előzetes időpontfoglalást követően van lehetőség a kormányablakokban történő személyes ügyintézésre. Másrészt, korábban ügyfélkapus bejelentkezés nélkül csak ügyfélkapu regisztrációra lehetett időpontot foglalni, most viszont – a gépjárműügyek (gépjármű átírás, forgalomba helyezés stb.) kivételével – nincs szükség ügyfélkapus bejelentkezésre az egyes ügyekhez kapcsolódó időpontfoglaláshoz.

A szolgáltatás használatával bármely magánszemélynek lehetősége nyílik többek között családtámogatási, egészségbiztosítási, illetve személyi okmány ügyintézésre is időpontot foglalni. Az ügycsoport és ügy kiválasztását követően megadható az ügyintézés helyszíne, illetve megtekinthetőek az elkövetkező 7 napos időszakban rendelkezésre álló szabad időpontok is. Továbbá, a bejelentkezett felhasználó más személy számára is foglalhat időpontot a foglalási mező alatt található „Más számára foglalom le ezt az időpontot” gomb kiválasztásával. Sikeres foglalás esetén már a felületen látható az ügyintézéshez kapott sorszám, illetve a foglalás adatait a rendszer a felületen megadott e-mail címre is továbbítja.

Azóta történt

Előzmények