A egyre nagyobb mértékű penetrációnak köszönhetően nem meglepő, hogy a kínai internetezők számának növekedése némileg lassult a közelmúltban: 2014 első felében „csak” 14,4 millió új felhasználót regisztráltak, ez az elmúlt nyolc év legkisebb mértékű félévi gyarapodása – áll a kínai internettel foglalkozó állami információs központ (CNNIC) legfrissebb jelentésében. Az elmúlt hónapban a központ 632 millióra tette a kínai internetezők számát.
Az internetpenetráció még mindig jelentősen elmarad a világ fejlett országainak mutatójától: a 46,9 százalék igen távol van pl. az Egyesült Államok 87 százalékos mutatószámától. Az eloszlást tekintve Kína sem különbözik a világ többi országától: a felhasználók többsége a sűrűn lakott területeken csatlakozik a világhálóra, míg az elmaradottabb vidéki területeken még mindig 450 millió olyan ember él, akik soha nem használták még az internetet.
A jelentés azt is megállapítja, hogy a vidéki lemaradás nem csak az infrastruktúra hiányának, hanem az iskolázottság alacsony szintjének is köszönhető, így a CNNIC azt javasolja, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni az alsó fokú oktatásban az internettel kapcsolatos ismeretek oktatására.
Külön érdekesség, hogy az internetes világhoz később, már a mobilos korszakban csatlakozó országokban tapasztalható jelenség, a PC-korszak átugrása Kínában is érzékelhető: a felhasználók döntő többsége telefonról lép fel az internetre (527 millióan), így az ő arányuk messze meghaladja a PC-ről (laptop vagy asztali gép) netezőkét.
A kínaiak leginkább üzenetküldésre, keresésre és hírolvasásra használják az internetet, a közösségi oldalak népszerűsége komoly mértékben, 7,4 százalékkal csökkent az elmúlt félévben.