Kínai óriás jelent meg a magyar e-kereskedelmi piacon

A cég ügyvezető igazgatója hétfőn jelentette be, hogy magyar honlapot indít a Yiwubuy, Kína egyik legnagyobb online árukereskedelmi felülete. (Érdekesség, hogy az oldalnak a magyar mellett csak hat felülete van: az angol nyelvű globális, illetve ausztrál, japán, orosz, brazil és „New York-i” opció szerepel a menüben.)

A már működő, angolul és magyarul beszélő oldalon importőr partnerek találkozhatnak a kínai gyártókkal és kereskedőkkel. Mint a hvg.hu felhívja rá a figyelmet, a dolog érdekessége, hogy a 2002-ben alapított piac fizikai valójában is létezik, Sanghajtól nem messze délre. Az öt kerületből álló „áruváros” (Yiwu Kína Árukereskedelmi Város) első kerülete 2002 októberében nyílt, az ötödik pedig 2011-ben.

Yiwubuy

Maga a Yiwubuy egy információs felület, amelyen termékinformációk találhatók meg, valamint a keresleti és kínálati kommunikációval és szolgáltatásokkal kapcsolatos tanácsadás is végezhető. A felület a Zhejiang China Commodities City Group cég tulajdona, a cég Zhejiang (Csöcsiang) tartományban működő feldolgozóipari gyártókat tömörít egy online árukereskedelmi csoport keretében, akik a honlap beszámolója szerint a világ legnagyobb kereskedelmi városának kialakításán dolgoznak.

Ezen a piacon mindent lehet kapni, irtózatos mennyiségben. Az öt kerületben összesen 3,12 millió négyzetméter gyártó- és kereskedőterületen folyik a termelés és az üzletelés, s a Huangyuan Piaccal együtt 4,43 millió négyzetmétert ölel fel. A több mint 400 ezer terméket kategóriákra osztják: a legmenőbbek az ékszer (bizsu), a virágok, a kozmetikumok, a táskák, a kalapok és az övek, illetve az iskolai felszerelések. Elfogadják a kis mennyiségű rendelést is, ilyenkor az ígéret szerint egy hét alatt megérkező konténert többféle termékkel töltik meg.

Az árak már a nagykereskedelem miatt is – a rendelés mennyiségétől függően – igen mérsékeltek, gyakran önköltségi áron kínálnak termékeket.

A feltételek között szerepel, hogy kiskorú nem veheti igénybe a szolgáltatást, illetve az is, hogy „általánosságban nem adjuk ki az Ön személyes adatait harmadik félnek az Ön kifejezett beleegyezése nélkül, de fenntartjuk a jogot személyes adatainak kiadására, amennyiben azt a kínai törvény előírja és ha úgy véljük, hogy az információ kiadása szükséges.”

Azóta történt

  • Félmilliárd kínai főleg telefonról netezik

    A fejlett régiók ellátottsága már megfelelő, vidéken viszont jelentős az elmaradás, így némileg lassult a kínai internet terjedése.

  • Az Amazon új célterületei: Kína és India

    Az amerikai vállalat egyrészt belép a sanghaji szabadkereskedelmi övezetbe, másrészt kétmilliárd dollárt fektetnek be Indiában.

Előzmények

  • Te is vettél ilyet? Okostelefon beépített kémprogrammal

    Nemcsak a gyengébb minőség miatt kell vigyázni a kínai okostelefonokkal, a gyártók „üzletpolitikája” sem felel meg az európai irányelveknek – figyelmeztet a G Data.

  • Hamarosan indul a konzolinvázió Kínában

    A nagy cégek ugrásra készen várták a már korábban meghirdetett nyitást. A Microsoft és a Sony mellett feltehetően a Nintendónál is lázasan készülődnek.

  • Kínában elszabadultak az okostelefonok

    Már mindenhol ott vannak, 700 milliónál is több van belőlük az országban. Nagyon sokan első okosmobiljukat veszik.