Kiválóan szerepelnek az induló magyar IT-vállalkozások a régióban

A lengyel Blue Media vezeti a leggyorsabban növekedő kelet-európai országok listáját, melyet a Deloitte állított össze. A közép-európai Technology Fast 50 az egyetlen olyan évente megrendezett regionális verseny, ahol a közép-európai technológiai vállalatokat öt éves árbevétel-növekedésük alapján rangsorolják. Az eddigi Technology Fast 50 program első helyezettjei a következő országokból kerültek ki: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Lettország és Lengyelország.

Az idei Technology Fast 50 verseny első díját a lengyel Blue Media Sp. z o.o. nyerte, amely a telekommunikáció, a bankszektor és a pénzügy területén alkalmazza az információs technológiát. Az árbevétel több mint 7591%-kos növekedésével – amelyet a cég öt év alatt ért el – a Blue Media a tavalyi tizedik helyről idén a nyertes pozícióba emelkedett. A második helyen is lengyel cég található: a Travelplanet.pl internetes utazási iroda, mely 7379 %-os árbevétel-növekedést produkált. Harmadik helyre a cseh e-vásárlási szolgáltatásokat nyújtó Internet Mall a.s.-t rangsorolták, melynek árbevétele az öt éves időszak alatt 3945%-kal nőtt.

„A közép-európai Deloitte Technology Fast 50 vállalatai erőről, vízióról és állhatatosságról tesznek tanúbizonyságot azzal, hogy sikeresek a napjainkra jellemző, rendkívül éles technológiai versenyben” - mondta Jiri Polak, a közép-európai Deloitte technológiáért, médiáért és telekommunikációért felelős regionális vezető partnere. „A nyertes Blue Media Sp. z o.o. és a másik 49 leggyorsabban növekvő közép-európai vállalat együtt azt példázza, hogy a piac adta lehetőségeket milyen gyorsan ki lehet használni, illetve a lehetőségeket hogyan lehet megvalósítani az évek során” – tette hozzá.

A győzteseket a 2001–2005-ös időszakra jellemző százalékos árbevétel-növekedés alapján választják ki. A Technology Fast 50 esélyeseinek a következő feltételeknek kell megfelelniük: a 2001-es évtől kezdve legalább 50 000 euró árbevétellel és közép-európai székhellyel kell rendelkezniük, illetve olyan saját technológiával, amely jelentős mértékben hozzájárul az eredmény eléréséhez. Más vállalatok technológiájának vagy szellemi tulajdonának egyéni jellegű felhasználása kizárja a részvételt a versenyből. A leányvállalatok és divíziók sem nevezhetnek, kivéve, ha külön működnek az anyavállalattól.

A legjobb eredményt elért magyar cég a budapesti székhelyű, integrált munkaerő-közvetítési szolgáltatásokat nyújtó CVO Group, mely a 10. helyen végzett. A 11. helyen szintén egy magyar résztvevőt találunk, a Xapt Hungary információ-technológiai céget, melynek fő tevékenysége a Microsoft Dynamics integrált vállalatirányítási rendszerek értékesítése, bevezetése, oktatása és vállalati igényeknek megfelelő testre szabása, továbbfejlesztése. A Fast 50 listára összesen hét magyar cég került fel (CVO Group, Xapt Hungary, HáziPatika.com, Sense/Net, Point System House, Adaptive Recognition).

„A Rising Star kategóriában olyan cégek kerülnek jelölésre, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, azonban túl rövid ideje vannak jelen a piacon ahhoz, hogy nevezhessenek a Fast 50 versenyre. A Rising Star vállalatok 3–5 éve működnek, és 2002-es árbevételük meghaladta a 30 000 eurót” – mondja Polák. „Ebben a kategóriában egy cég maximum két éven keresztül lehet Rising Star.”

Az idei év Rising Star cége a 2187%-os árbevétel-növekedést felmutató magyar Alerant lett, amely első ízben szerepel a versenyen, és amely cég tevékenységének középpontjában az önálló szoftverfejlesztés és -alkotás áll. Őkett követi egy másik magyar cég, az Onlinet. Ez utóbbi társaság az ügyfélirányító rendszerek és információs terminálok gyártásával, kereskedelmével és üzemeltetésével foglalkozik. A tavalyi harmadik helyezett magyar Dataplex, az infokommunikációs infrastruktúra kihelyezés (kolokáció) egyik jelentős szolgáltatója, idén negyedik, míg az Adverticum internetes reklámszolgáltató, a Rising Star ötödik helyét szerezte meg. Ezen a listán a kilencedik helyen szerepel az Actiwise Consulting  Kft. 

Azóta történt