Kreatív pályázatot hirdet iskolásoknak az Epson

A cél: a gyerekek valamilyen kreatív formában megmutathassák, hogy mit szeretnek legjobban, legkevésbé az otthontanulásban, és mi hiányzik a leginkább a hagyományos oktatásból?

A pályázat indoklásában a meghirdető elmondja, hogy az UNICEF közreműködésével a közelmúltban felmérés készült a fiatalok mentális állapotáról, a jövőjükkel kapcsolatos várakozásaikról.

A felmérésben több mint 10 ezer gyerek és fiatal vett részt, köztük magyarok is. A jelentés egyik fontos eredménye szerint a COVID-19 járvány és következményei, az izoláció, a szülők feszültsége, szorongása és bizonytalansága negatív hatással van a gyermekek általános pszichés állapotára és viselkedésére is.

Minden ötödik gyerek azt mondta, hogy szorong a jövő miatt, minden tizedik gyereknél pedig tetten is érhetőek szorongásra, vagy akár depresszióra utaló tünetek. A serdülők különösen érzékeny csoportot alkotnak, hiszen épp abban az életszakaszban érte őket az iskolák bezárása, amikor a legtöbbet kellene egymás társaságában tölteniük. Mindemellett a diákok úgy érezhetik, hogy a feléjük támasztott elvárások nem változtak a korábbihoz képest, sokuk számára a digitális oktatási metódus is csak további szorongással jár, miközben nem kapnak elegendő segítséget, támogatást a helyzettel való megküzdésben.

Azt, hogy a jelenlegi helyzettel kapcsolatban mit éreznek, sokszor még egy felnőtteknek is nehéz megfogalmaznia, nemhogy a gyerekeknek. Számukra lehet segítség érzelmeik, gondolataik kifejezésére, ha azt valamilyen kreatív formában tudják megmutatni – írják.

Ezért hirdetett kreatív pályázatot az Epson általános és középiskolások részére, ahol a pályázati művekkel azt mutathatják be a diákok, hogyan élik meg a pandémia miatt megváltozott oktatást, az otthon tanulást, mit szeretnek a legjobban a digitális oktatásban, vagy hogy mi hiányzik a legjobban a hagyományos oktatásból.

Fontos, hogy a pályázaton osztályok indulhatnak, mert a kiíró azt szeretné, ha a pályaművek kitalálása és megalkotása csapatmunka és közösségi élmény lenne a gyerekeknek, ami bár a személyes találkozást nem pótolja, egy kicsit enyhíteni tudja az elszigeteltség okozta szorongást.

A pályázatra rajzokkal, mobiltelefonnal készített kisfilmekkel és képregényekkel is lehet nevezni.

A pályázatok elkészítéséhez a tanulók bármilyen offline vagy digitális technikát szabadon használhatnak (ceruzát, festéket, zsírkrétát, szenet, pasztellkrétát, vegyes technikát, fotót, videót, digitális illusztrációt). A pályaművek lehetnek viccesek vagy emocionálisak, a zsűri a kreativitást fogja értékelni a döntésekor, és azt, hogy annak elkészítésében az osztályközösség vett-e részt.

Három korosztályban versenyezhetnek a diákok:

  • a legjobb alsó tagozatos pályamű (1-4. osztály)

  • a legjobb felső tagozatos pályamű (5-8. osztály)

  • a legjobb középiskolás pályamű (9-13. osztály)

Mindhárom kategória győztes csapata 200 ezer forint értékben osztálykirándulási támogatást (amit a pandémia után használhatnak fel), valamint Epson projektort vagy nyomtatót nyer.

A pályaművek beküldési határideje: 2021. április 25.

A pályázatról minden további információ elérhető az Epson oldalán.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Epson

Előzmények