Az európai BEUC panaszt tett az Európai Bizottságnál és a fogyasztóvédelmi hatóságoknál, hogy az olyan online platformokon, mint az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Twitter félrevezető reklámokat futtatnak a kriptoeszközökről.
Az időzítés meglehetősen kínos a kriptoszektornak és a közösségi cégeknek is, hiszen az amerikai hatóságok a napokban indítottak gigantikus pereket a Coinbase, a Binance, továbbá utóbbi alapítója ellen, nagyon súlyos vádakkal (és még az FTX ügye sem zárult le).
A BEUC szerint a közösségi médiában terjedő, félrevezető kriptós reklámok tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot jelentenek, komoly károkat és jelentős pénzveszteségeket okozva a felhasználóknak. A reklámok mellett az influenszereket is bevonták mindebbe.
Szigorúbb irányelveket sürgetnek a reklámok és a kriptomegoldások kapcsán, továbbá az influenszerek megfékezését. Az ESA közbenjárását és az irányelvek betartatását is követelik, továbbá a MiCA maradéktalan betartását (utóbbi nem vonatkozik a kriptocégekre, amelyek profitálnak a kriptoreklámokból, a fogyasztók kárára – mondja a BEUC, amely épp ezért fordítja majd a közösségi platformokat és kriptocsalásokat szembe a fogyasztóvédelemmel). A panaszt számos európai fogyasztóvédelmi csoport támogatja.
A nagy amerikai kriptobotrány pedig újra és újra tovább mélyül, a helyi tőzsdefelügyelet vezetője már azt is kijelentette, hogy sok kriptocég megtervezett gazdasági döntésekkel kerülte meg a törvényeket.