Az autózás jövőjét formáló cégbe fektet a Lead Ventures

Újabb, ezúttal 3 millió eurós befektetést hajt végre a közép-kelet-európai régióban a Lead Ventures.

A scaleupok (gyorsan fejlődő, tartós növekedésre képes startupok) finanszírozására specializálódott kockázati tőketársaság ezúttal egy az autósok hétköznapjait és a biztosítótársaságok jövőjét egyaránt befolyásoló insurtech társaság, az Amodo fejlődését segíti. A horvát illetőségű vállalkozás által fejlesztett, az úgynevezett felhasználás alapú biztosítások bevezetését támogató telematikai platformot már világszerte több neves biztosítótársaság alkalmazza.

A kifejlesztett platformra alapuló applikációt letöltve a sofőr okostelefonja képes például rengeteg, a vezetéshez kapcsolódó adatot (tartózkodási hely, sebesség, kanyarodási, gyorsítási és fékezési adatok stb.) összegyűjteni. Az összegyűjtött információkat egy analitikai szoftver dolgozza fel és küldi el a vezetőnek, aki így pontosan tisztában lesz azzal, mennyire biztonságosan, mennyire energiatakarékosan vezet. Emellett saját eredményeit összehasonlíthatja más felhasználókéval, így láthatja, miben jobb és miben tud fejlődni a közösség más tagjaihoz képest.

A befektető közleménye szerint a biztosítótársaságok lehetnek a leginkább érdekeltek egy ilyen applikáció bevezetésében, miután a vezetői viselkedés az egyik legmeghatározóbb faktor a gépjármű-biztosítások kockázati elemzésében. A megoldás ugyanis nem csak az autósok mindennapjait, de a nekik különféle biztosításokat kínáló társaságok üzletpolitikáját is felforgathatja. Az Amodo platformja remek alapot jelent egy mostanában világszerte terjedőben lévő új termék, a felhasználás alapú biztosítás (Usage Based Insurance, UBI) piaci bevezetésére. A felhasználás alapú biztosítás egyre növekvő népszerűsége annak köszönhető, hogy a termék számos előnnyel bír mind a gépjármű biztosítók, mind pedig a gépjármű-tulajdonosok számára.

Megemlítik, hogy az Amodo platformja által gyűjtött adatokon alapuló, egyedi árazási és termékfejlesztési megoldásoknak köszönhetően a felhasználási időhöz, megtett távolsághoz vagy akár a vezetési stílushoz köthető biztosítási termékeket lehet kialakítani. A biztosítók így alacsonyabb kockázati besorolású ügyfélkört alakíthatnak ki, a felhasználók pedig csökkenthetik gépjármű-biztosítási kiadásaikat. A széles körű felhasználói adatgyűjtésnek köszönhetően mód nyílik további termékek fejlesztésére és értékesítésére, valamint a biztosítási csalások visszaszorítására is. A felhasználás alapú biztosítások elterjedése ráadásul közvetett módon javítja a vezetési biztonságot és mérsékelheti az üzemanyag fogyasztást.

A felhasználás alapú biztosítások piaca évről évre komoly növekedést mutat a világon. Jelenleg 55 országban 417 különféle felhasználás alapú biztosítási termékre több mint 25 millió szerződést kötöttek az ügyfelek. A legtöbb nagy biztosítótársaság indított vagy tervez indítani ehhez hasonló szolgáltatásokat. A várakozások szerint 2025-re 95 milliárd dolláros bevétel származik majd az ilyen típusú termékekből, az évenkénti növekedés 18 százalékra becsülhető.

A 2018-ban indított, és Magyarországon, illetve Közép-Kelet Európában 100 millió eurót befektetni kívánó Lead Ventures Zrt. a gyorsan bővülő piac miatt látott fantáziát a horvát Amodo-ban: „Úgy döntöttünk, hogy 3-5 éves időtartamra összesen 3 millió eurót fektetünk a társaságba. Az Amodo egy gyorsan fejlődő, innovatív társaság, amelyik már bizonyított a felhasználás alapú biztosítások piacán. Több komoly szereplőt is az ügyfelei között tudhat, mint például a AIG, Porsche Bank, P&V, vagy a Triglav. A társaság mostanra érte el azt a fejlettségi szintet, hogy megfelelő tőkeellátottság mellett új piacokra léphessen be és kiterjeszthesse vevőkörét. Az Amodo további növekedéséhez szükséges egy új fejlesztői központ létrehozása, amelyet Közép-Kelet-Európa valamelyik nagyvárosában tervezett létrehozni. A választásuk, nem utolsó sorban a Lead Ventures Zrt. befektetésének köszönhetően végül Budapestre esett, így a termékfejlesztést a magyar fővárosban fogják végezni” – hangsúlyozta Haszonics Balázs, a Lead Ventures Zrt. pénzügyi igazgatója, aki a befektetésnek köszönhetően az Amodo igazgatóságába is bekerült. A Lead Ventures kezelésében álló, a MOL és az Eximbank befektetésével működő Enter Tomorrow Europe tőkealap által biztosított új forrást az Amodo többek között a budapesti fejlesztőközpont létrehozására fordítja.

A 2013-ban alapított, horvátországi központú Amodo eddig összesen mintegy 1,2 millió jármű összesen több mint 1 milliárd kilométer megtett útjának adatát dolgozta fel. Az Amodo teljes körű, marketing- és értékesítési funkciókat is tartalmazó megoldásokat kínál ügyfelei számára.

„Az Amodo az elmúlt hat évben öt kontinensen, 18 országban, több mint 25 terméket hozott létre nagy nemzetközi biztosítótársaságok számára. A következő években további dinamikus növekedést tervezünk, 2023-ra szeretnénk megnégyszerezni ügyfélkörünket. Technológiai és üzleti fejlődésünkhöz, a további növekedéshez ideális partnerre találtunk: a Lead Ventures jelentős finanszírozási erővel és kiterjedt üzleti kapcsolatokkal rendelkezik a régióban” – közölte Marijan Mumdziev, az Amodo vezérigazgatója.

Azóta történt

Előzmények