Letarolta a virtuális valóság első évét a Samsung

Túl van a VR-piac az első évén, hiszen 2016-ban érkeztek meg a ténylegesen eladásra szánt, tehát nem csak tesztre való VR eszközök. Az év elején természetesen volt mindenféle jóslat, amelyek az év végére csúnyán bedőltek, így a vártnál rosszabb eladásokat hozott általánosságban az új irányzat első éve. Ennek elsődlegesen a jó tartalom hiánya az oka, és emiatt a SuperData még az elmúlt év vége előtt módosította az előrejelzéseit.

Egy cég azonban nem szenvedett, hanem tarolt. Az előző év győztese ugyanis a Samsung Gear VR lett, méghozzá 4,51 millió eladással. Ezzel a cég magasan verte a többieket. A teljes piacra nézve ennél is szomorúbb, hogy a Sony a második helyre hozta be a PlayStation VR-t, méghozzá 750 ezer eladással. Ez azért nagyon kínos a többieknek, mert a cég eldöntötte, hogy megfelelő tartalom hiányában nem reklámozzák az elérhetőségét, illetve korlátozták a megvásárolható készletet is.

A harmadik helyre a HTC Vive tudott befutni 420 ezer eredménnyel, míg a 240 ezres darabszámban elkelt Oculus Riftet még a nagyon friss platformnak számító Google Daydream is megelőzte 260 ezres eladással.

A SuperData előrejelzése szerint a 2016-os év inkább a kísérletezésről szólt, míg idén már nagyobb erővel vetik bele magukat az érintettek a piacba. Ebben nyilván sokat fog segíteni az előző esztendőben gyűjtött tapasztalat is.

Azóta történt