Mától nyílik lehetőség a magánszemélyek és az egyéni vállalkozók számára, hogy csatlakozzanak az elektronikus adóbevallást benyújtók táborához. Először az okmányirodákban kell felhasználói nevet (azonosítót) és jelszót szerezni, majd fel kell keresni a www.magyarorszag.hu internetes oldalon üzemelő Ügyfélkaput, amin keresztül benyújtható az APEH-hez a bevallás és az adatszolgáltatás elektronikus úton. Az e-bevalláshoz szükséges még a Regisztrációs Adatlap kitöltése (letölthető a www.apeh.hu honlapon lévő eBEV lapról). Az adatlap személyesen és postai úton is beküldhető az adóigazgatóságokhoz, de fontos tudni, hogy annak az illetékes adóigazgatóságra történő beérkezését követő 5 munkanap múlva nyílik először lehetőség az Ügyfélkapu használatára. Az e-bevallások benyújtásakor csak a határidő a fontos, ezért a 2004-es évről szóló szja-bevallás is beadható lesz elektronikus formában.
A pénzügyi, informatikai és a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter március 30-i dátumú együttes rendelete értelmében a netes bevalláshoz elektronikus űrlapot rendszeresít az APEH. Az adókötelezettség teljesítéséhez meg kell adni az adóazonosító számot is. Utóbbi hiányában, illetve téves szám megadása esetén leblokkolhat az eljárás: ha az adózó öt egymást követő esetben hibás adóazonosítót ad meg, az utolsó közlés időpontjától számított 24 órán belül nem kezdeményezhet eljárást. A beküldött űrlapot az adóhatóság "haladéktalanul" időbélyegzővel látja el, ami azért lényeges, mert ez lesz az adókötelezettség teljesítésének időpontja.