Az elmúlt egy évben tovább nőtt az online banki szolgáltatásokat igénybevevők száma hazánkban. Míg korábban az emberekben számos fenntartás élt az internet megbízhatóságával szemben, kiváltképp a pénzügyeik kapcsán, mára a pénzintézeteknek sikerült legyőzniük ezt a gátat, és az online bankolók és ezen keresztül a kényelmet választók száma folyamatosan bővül. A 18-69 éves netezők 85%-a rendelkezik folyószámlával, amelyhez több mint 40 százalékuk vesz igénybe online banki szolgáltatást – derül ki az NRC Piackutató és a TNS VMR (Visitor Media Research) 2008 második félévében, tízezer fő online megkérdezésével készített, reprezentatív kutatásából.
Internetes bankolással nem csak a fiatalabbak élnek; a középkorú és idősebb korosztály tagjai is hasonló magas arányban használják az ügyintézés e formáját. A nemek szerinti megoszlást vizsgálva azonban a férfiak egyértelmű fölénye figyelhető meg. Míg a nők körében a folyószámlával rendelkezők 34%-a veszi igénybe az elektronikus bankolást, addig a férfiak csaknem fele él a lehetőséggel.
Az online bankolás igénybevétele településtípusonként is eltérő. A szolgáltatást használók aránya a fővárosban a legmagasabb: a folyószámlával rendelkező budapestiek fele rendelkezik elektronikus hozzáféréssel folyószámlájához. A megyeszékhelyeken ez az arány 44, egyéb városokban és falun, valamint a községekben 33 százalék.
A kényelmi szolgáltatás erőteljesebb preferálása a fővárosiak körében több tényezőből is adódhat – vélik a piackutatók. Bár a bankfiókok száma és sűrűsége magasabb, mint vidéken, ez nem jár egyértelműen együtt az egy fiókra jutó alacsonyabb ügyfélszámmal. A kényelmi szempontok és a sorbaállás kiiktatásán túl az eltérő társas viselkedési kultúra is befolyással lehet az internetes bankolást választók ilyen összetételére, például – állítják – vidéken inkább igénylik az emberek a személyes kapcsolatot a bankfiókban, mint a fővárosban.