Többen, de még mindig kevesen használunk netbankot

A Scale Research 2009 tavaszán, immár harmadik alkalommal végezte el a mintegy 1500 banki ügyfél megkérdezésén alapuló Bankindex kutatását. A bank- és termékválasztási, valamint termékhasználati szokások megismerését célzó kutatás legfrissebb adatai a netbankolás gyors terjedéséről szólnak. Bár összességében a bankkapcsolattal rendelkezők alig 9%-a használja még az internetbanki szolgáltatásokat, az egy év alatt tapasztalt 4,3%-os bővülés mégis jelentősnek mondható. Különösen biztos a növekedés a 18-35 (6%) és a 36-49 (8%) közötti korosztály esetében, de még az 50 év felettiek körében is 2%-os emelkedést regisztráltak.

„A bővülés hátterében egyrészt az internethasználat általános elterjedése húzódik meg, de egyéb kvalitatív vizsgálatainkból azt is tudjuk, hogy oldódni látszanak a netbank használatával kapcsolatos korábbi fenntartások, mint például az, hogy nem lenne biztonságos, vagy bárki hozzáférhetne az adatokhoz. Azt is feltételezzük, hogy a mostani körülmények között sokan keresik azokat a lehetőségeket, ahol gyorsan és olcsón tudják banki ügyeiket elintézni, erre pedig az internetbank kiválóan alkalmas” – mondta Sztrojiny Róbert, a Scale Rearch kutatója.

Jelentős szórás mutatkozik az egyes szolgáltatások netes használatában. A felhasználók túlnyomó többsége a számlatörténet megtekintése (90%) és az egyszeri forintátutalás (66%) funkciót használja. Ezeket – minden negyedik felhasználó révén – a csoportos átutalási megbízás, a csekkbefizetés és a mobiltelefon-feltöltés követi. A legkevésbé előnyben részesített netbank szolgáltatások az egyszeri deviza-átutalás, a befektetési és értékpapír-műveletek és a kártyalimit-módosítás, melyeket alig 3-4%-nyian vesznek igénybe – derül ki az adatokból.

Azóta történt

Előzmények