Márciusban indul a Tesco Mobile

Március 1-jén megkezdi működését Magyarországon a Tesco Mobile virtuális mobilszolgáltató – jelentették be ma Budapesten. Az új operátor jelenleg kizárólag feltöltőkártyás csomagokat kínál, és a készülékportfóliójában nemcsak hagyományos készülékek, de egy okostelefon is elérhető.

A Tesco és a Vodafone szokatlan módon hónapokkal a tevékenység tényleges startja előtt, már tavaly szeptemberben bejelentette, hogy 2012 első félévében virtuális mobilszolgáltatóként lép piacra. Az új üzletre a felek egyenlő részben birtokolt vegyes vállalatot alapítottak, melynek vezérigazgatójává nemrég Reszkető Pétert nevezték ki.

A Vodafone mobilhálózati infrastruktúráját használó, de a csomagjait önállóan kialakító Tesco Mobile független vállalat, mely azonban a költséghatékonyságra törekvés jegyében minimális, mindössze ötfős alkalmazotti létszámmal működik. Az ügyfelek a virtuális mobilszolgáltatóval állnak kapcsolatban, de az ügyfélszolgálatot outsourcing konstrukcióban a Vodafone egy dedikált csoportja biztosítja majd. A cég nem örökli meg a Vodafone 70-es előhívószámát, hanem a 31-es ún. szolgáltatás- vagy hálózatkijelölő számot kapta meg a szakhatóságtól, azaz a cég ügyfeleinek telefonszáma ezzel a számpárossal kezdődik.

Tesco gazdaságos

Az új szolgáltató induló ajánlata a Tesco Mobile Dupla tarifacsomag, amelyben a feltöltéskor kifizetett összeget megduplázzák, azaz ugyanolyan összegű bónuszt írnak jóvá az ügyfél számára. Ez azt jelenti, hogy egy 2000 forintos feltöltés esetén 4000 forintnyi lebeszélhetőség jár azzal a korlátozással, hogy a bónusz 30 napig vehető igénybe (míg a megvásárolt feltöltés érvényességi ideje egy év). A duplázás révén az egységes 59 forintos perc- és sms-díj a gyakorlatban 29,5 forintot jelent. A csomaghoz minden hónapban 10 MB mobilinternetes adatforgalmat is ad a cég.

Egyenleget feltölteni a Tesco áruházak pénztárainál, a szolgáltató weboldalán, illetve a szerződött partnereknél lehet majd 2000 és 12 500 forint közötti összegekkel. A cég hangsúlyozta: elsőként mindig a bónusz összegét használja el az ügyfél. A Tesco Mobile SIM kártya – amely önállóan is megvásárolható – 500 forintba kerül, ebből 300 forint lebeszélhető. A kártyákkal külföldön is lehet telefonálni: a roaming mindazon országokban működik, ahol a Vodafone esetében.

A tarifacsomagban megtalálható 10 MB adatforgalmon túl vásárolhatók 1 órás, 1 napos és 1 hónapos internetjegyek is, melyek 50, 200, illetve 500 MB adatforgalmat biztosítanak. Ezek szintén megrendelhetők a bónuszegyenleg terhére.

A vállalat öt készülékkel lép piacra, ezek között van egy, a hazai mezőnyben egyedinek számító modell, a két SIM kártyás Samsung Juniper E1182, mellyel – mint mondták – kockázatmentesen kipróbálható a Tesco Mobile szolgáltatása. A kínálatban egy okostelefon található, a Samsung Galaxy Mini. A készülékek – a két SIM-es modell kivételével – nem lesznek használhatók más operátor kártyáival.

Láncreakció

Noha a Tesco Mobile az első valódi virtuális szolgáltató Magyarországon, nem ez az első áruházlánci mobilmárka, mert a Lidl már február óta nyújt saját márkás mobilszolgáltatást a Magyar Telekom partnereként. A cég által Blue Mobile márkaneven kínált szolgáltatásban elérhető feltöltőkártyás csomag egyedi konstrukció, de az ahhoz kérhető mobilinternet-ajánlatok a partneroperátor átcímkézett csomagjai. A Lidl mobilos ügyfelei nem a bolthálózattal, hanem a Magyar Telekommal szerződnek, és 30-as számot kapnak.

Reszkető Péter azt nem árulta el, hogy hány előfizetővel lenne elégedett a Tesco Mobile, csupán annyit mondott: ambiciózusak a céljaink. Az operátor elsősorban a Clubcard hűségkártyás Tesco-ügyfelek ma már 1,5 milliós táborát célozza meg.

Azóta történt

Előzmények