Még évekig nem kerül piacra a Google autója

A Google pénteken jelentette be, hogy új fokozatba kapcsolja önvezető autós projektjét. Miután több internetes lap is cikkezett azokról a balesetekről, melyekben ezek a járművek vettek részt az évek óta tartó tesztidőszak alatt, logikusan következett a lépés, hogy inkább a keresőóriás számoljon be az eseményekről első kézből, mihamarabb.

A Google belső, főleg jogi vitákat követően úgy döntött, havi rendszerességgel közzéteszi a statisztikát arról, hogyan teljesítenek az autók, milyen balesetekben vettek részt, illetve ezek milyen körülmények között történtek.

„Az autóink az utakat járják, az embereknek joguk van hozzá, hogy tudják, mi történik pontosan, amikor valami balul sül el” – mondta John Simpson, a Google egyik vezetője. A közösségnek lehetőséget biztosítanak, hogy visszajelzéseket küldjenek.

Az eddig használt Lexusok mellett idén nyáron a forgalomban is bemutatkoznak a Google saját fejlesztésű autói, amelyek a vállalat elmondása alapján nagyobb szabadságot és könnyebb szenzorelhelyezést engedtek meg. Az eddigi flotta nagyjából 2,9 millió kilométert tett meg, eddig az autóknak 13 balesetben volt részük, melyekből az önvezető autók projektjének vezetője, Chris Urmson szerint az autók egyszer sem voltak hibásak. A jellemző ütközés egyébként hátulról érkezett, mikor a Google autói megálltak a pirosnál. Hét ilyen eset történt pontosan, tehát több, mint a balesetek fele.

Az első havi jelentésből kiderül, hogy a Google autója érdekes szituációba keveredett, a kereszteződésnél a biciklis először lehúzódott jobbra, mintha kanyarodni akarna, aztán mégis az egyenesen haladó sávba tért át, végül az autó elé vágva balra fordult el, az önvezető jármű szoftvere azonban kalkulált ezzel az eshetőséggel és időben megállt anélkül, hogy balesetet okozott volna.

A piros kockák a biciklist ábrázolják, amint nem tudja eldönteni, merre akar menni
A piros kockák a biciklist ábrázolják, amint nem tudja eldönteni, merre akar menni [+]

A frissen indított honlap információi szerint a keresőóriás még évekig nem tervezi az önvezető autók piacra dobását, egyelőre információkat gyűjtenek a különböző közlekedési szituációk, speciális időjárási körülmények és egyéb, például megkülönböztető jelzést használó járművek kapcsán. Egyelőre 40 km/órás maximum sebességgel járnak, a zöld jelzés után pedig másfél másodpercig várnak, hogy a „narancssárgán” átsuhanók ne csaphassák el őket oldalról.

Azóta történt

Előzmények