A Facebook tulajdonosa szerint nagy üzlet a metaverzum a cégek számára

A Meta metaverzumért felelős vezetője szerint a digitális termékek és a virtuális vásárlás is hatalmas lehetőséget jelentenek a cégeknek.

Többször foglalkoztunk már a napokban a Meta nagy metaverzumos terveivel, amely egyelőre hatalmas veszteségeket és felháborodásokat generál. A szexuális és erőszakos zaklatásokat buborékkal gátolná meg a Facebook és az Instagram EU-s leállításával fenyegetőző cég, amely a munka, szórakozás és játék jövőjét a metaverzumban látja, sőt, konkrétan azt mondja, hogy ez a mobilinternet utódja lesz.

Az Apple magánszférát célzó változtatásai mindenesetre rosszul hatottak a Facebook anyacégére, amelynek felhasználói tábora most először csökkent. Mindezek hatására a Meta az idei pár hét alatt elvesztette a piaci értékének harmadát a tőzsdén.


[+]

A Meta azonban kitart az ötlete mellett, a metaverzumért felelős vezető, Vishal Shah pedig kijelentette: új utakat nyitnak a cégeknek a pénzkeresésre a metaverzummal. Az ezt ecsetelő prezentációban az avatarok épp vívtak és kosárlabdáztak.

A cégeknek a digitális termékek és virtuális vásárlás kapcsán is hatalmas lehetőségeket jósol a Meta, azt említve, hogy a fizikai korlátok hiányában megszűnik a nyomás a cégeken, legyen szó ingatlanról, beszállítóláncról vagy földrajzi gondokról – a metaverzumban több és több lehetőség lesz pénzt keresni a cégek számára.

Ígért Shah továbbá Foo Fighters-koncertet is virtuális események kapcsán, de az NFL-lel is együttműködnek már digitális termékek formájában. Azt ugyanakkor elismételték, hogy a metaverzum csak úgy 10 év múlva lehet az, aminek szánják. Addig is azt tanácsolják a cégeknek, használják a Facebook és Instagram kereskedelmi csatornáit, és csináljanak kiterjesztett valóságra épült reklámokat.

Azóta történt

Előzmények