A Microsoft új, forradalminak szánt technológiákat mutatott be

A Microsoft tegnap sajtótájékoztatón mutatta be redmondi főhadiszállásukon újságíróknak a Microsoft adCenter Labs által fejlesztett új technológiát, mely többek között lehetővé teszi a közösségi terekben (például óriásplakátokon, az üzletekben, éttermekben, pályaudvarokon, az utcákon stb.) elhelyezett, úgynevezett out-of-home (OOH) hirdetések menedzselését, a beszédfelismerésen alapuló videohirdetések alkalmazását, sőt, a felugró ablakos pornóhirdetések blokkolását is.

A negyedik alkalommal megrendezett Demo Festen Tarek Najm, a cég mérnöke a piacra lépésre készülődő termékcsomagról azt mondta, hogy az általuk fejlesztett technológia „átrendezheti az online hirdetési piac viszonyait”.

A bejelentést és a bemutatót az elmúlt napok eseményei állítják különös fénybe, hiszen a Microsoftnak minden eddiginél nagyobb esélye van arra, hogy megszerezze az internetes hirdetési piac második számú szereplőjét a Yahoo!-t. S ha sikerülne nekik az akvizíció – teszi fel a kérdést a Cnet elemzője –, akkor felmerül a kérdés, hogy az online hirdetési rendszert vajon a Microsoft 2006-ban indított s ezek szerint most megújított technológiájára építik, vagy pedig a Yahoo! tavaly felülvizsgált és javított Panama platformját vennék át. (Bár a Google hasonló jellegű rendszerével egyik sem versenyezhet – jegyzi meg maliciózusan Elinor Mills.)

A beszámolók szerint a jelen lévő sajtómunkásoknak bemutattak egy forradalminak, kulcsterméknek szánt technológiát, az úgynevezett „Air Wave-et”, amely a közösségi terekben elhelyezett, interaktív, érintőképernyős gépeket teszi vonzóvá majd a várakozások szerint a hirdetők számára. Egy másik, szintén nagy reményekkel fejlesztett alkalmazás azt tenné lehetővé, hogy egy algoritmus elemzze a videókat, majd szakaszokra bontja, kiválasztja a tartalomhoz illeszkedő reklámokat, illetve a videóban megjelenő hirdetések esetén eldönti, hogy melyik résznél jelenjenek meg, valamint gondoskodik arról, hogy a képen felbukkanó hirdetés a lehető legkevésbé rontsa az összhatást, s ne zavarja túlzottan a nézőt.

A termékcsomag részét képezik olyan alkalmazások is, amelyek például a kulcsszavak és a tartalom elemzése alapján segítik a hirdetőket, hogy reklámjuk olyan helyen jelenjen meg, ahol a legnagyobb a fogadókészség, illetve kiegészítő alkalmazásként a pornó- és fegyverhirdetéseket is kiszűrő filtert is készítenek.

Érdekes fejlesztésnek ígérkezik az úgynevezett Visual Product Browsing, ami szöveges adatbevitel nélküli böngészést takar, s kereskedők használhatják kiválóan, amikor a vevő egy kép alapján keres árut, s az „ilyet szeretnék, mint ez” vevői kívánság kielégítését könnyítené meg.

A technológia egyes elemeiről fenti videón Arun Surendran, a Microsoft egyik fejlesztője tart bemutatót, további videók és leírás Todd Bishop blogjában találhatóak.

Azóta történt

Előzmények