A Google a Microsoft babérjaira tör az üzleti szférában is

A Google a napokban egy olyan fejlesztést jelentett be, mely újra csak nyílt kihívás a Microsoft számára. Most egy olyan területen kívánnak terjeszkedni, melyen a Microsoft hatalmas előnnyel vezet, a vállalkozói, üzleti szférában.

A San Franciscóban kedden roppant nagy felhajtással bemutatott megoldás, a Google Apps Sync for Microsoft Outlook azt célozza, hogy a roppant sok szolgáltatást nyújtó Outlook felhasználóinak könnyebbé tegye, hogy átjárhassanak a két online szolgáltatás között, szinkronizálhassák tevékenységüket a két platformon. Ez azt jelenti, hogy e megoldás segítségével az Outlookot használók minden nehézség nélkül tudnak mozogni a másik rendszerben, az adatok és tevékenységek migrációja nem követel meg különösebb szakmai felkészültséget.

Mind az esemény megszervezése, mind pedig a projekt célja láthatóan az, hogy valamiféle átmeneti megoldással legalábbis megismertesse a Microsoft „cloud-szolgáltatásával" elégedett felhasználókat a konkurens hasonló jellegű megoldásával (s ha lehet, átcsábítsa őket). A Google eddigi tevékenysége elsősorban az átlagfelhasználó igényeinek kiszolgálására irányult, s – bár voltak ilyen irányú törekvéseik – az üzleti szféra nem volt hangsúlyos. Ez a megoldás azonban felvállalt kesztyűdobás; ahogy Dave Girouard, a Google vállalkozói részlegének vezetője elmondta: cége a Microsoftéhoz hasonló megoldásokat fejleszt, ám azzal kívánják meghaladni a versenytárs eszközeit, hogy annál több lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak. A Google Apps lehetőségeinek népszerűsítésére a vállalat minden eszközt bevetett a bemutatón, ahogy kell ezt ilyenkor, így több nagy cég vezetője mondta el a kamerákba, hogy mennyire jó és milyen olcsó az, ha a Google megoldásait választják.

A Google vállalkozói üzletága a többihez képest kisebb súlyt képvisel, ám Girouard erősen marketingízű nyilatkozata szerint dinamikusan növekszik: a Google Apps 15 millió ügyfeléből 1,75 millió az üzleti felhasználó (ezek közül több tucatnyi az ezer főnél többet foglalkoztató vállalat), s az alkalmazás több mint négyezer terabájtnyi e-mailt menedzsel. Kérdésre azonban nem volt hajlandó elárulni, hogy mekkora jövedelmet jelent ez az üzletág a Google-nak („néhány százmillió dollár”), s azt sem mondta el, hogy a fizetős szolgáltatást, a Google Apps Premiere Editiont ügyfeleik hány százaléka veszi igénybe; a vezető csak annyit mondott: jó a Google Apps, mert nagyon olcsó, folyamatosan fejlesztik, illetve a felhasználók elégedettek vele.

A költségeket firtató kérdésre Girouard a Forrester Research januári felmérését citálta, mely szerint a Gmail háromszor olcsóbb megoldás, mint a Microsoft Exchange hosztolt verziója, s megemlítette azt is, hogy 2008-2009 folyamán a Google Apps több mint száz új, a felhasználók életét megkönnyítő eszközt kapott. A Google-főnök szerint ez a legnagyobb előnyük: hétről hétre egyre jobb és kifinomultabb lesz a kínálatuk, így az ő felhasználóik „boldog felhasználók".

Azóta történt

Előzmények