A Microsoft az iskolákban kampányol a Google ellen

Már korábban beszámoltunk arról, hogy a Microsoft „Scroogled” néven folyamatos kampányt folytat egyrészt a Bing kereső népszerűsítéséért, másrészt a Google hasonló szolgáltatásának lejáratásáért, és ez a kampány most újabb elemmel bővült.

Ahogy megírtuk, a Microsoft még tavaly év végén indított egy komoly vitákat is kiváltó negatív kampányt az Egyesült Államokban a Google ellen, melynek célja az volt, hogy a Bing keresőt népszerűsítsék. Mindezt úgy tették, hogy tájékoztatták a felhasználókat: a Google manipulálja az üzleti találatokat, vagyis nem elsősorban releváns, hanem a reklámszerződéseknek megfelelő találati listákat adnak (innen a kampány elnevezése is: Scroogled – ez a kifejezést a szlengben akkor használják, ha a Google Térkép rossz irányt megadva félrevezeti a felhasználót, és a „screw” [átver], valamint a Google szó összevonásából jött létre).

Az új, sorozatban az ötödik „Scroogled” elem egy olyan akcióval van összekapcsolva, amelyben a Microsoft az iskolákat, a szülőket célozta meg (Bing for Schools), és ez nemcsak azt jelenti, hogy az oktatásban hirdetésmentes keresőt kínálnak, online tanfolyamokat ajánlanak a keresési gyakorlat tökéletesítésére, megfelelő számú Bing-kereséssel Surface RT táblagépet lehet nyerni stb., hanem ezzel párhuzamosan igyekeznek a versenytárs Google-t minél rosszabb színben feltüntetni. Ennek fő eszköze annak sulykolása, hogy a Google keresőjében a megjelenő hirdetések elterelik az iskolások figyelmét a lényegről, a tananyagról: demonstrálják például, hogy a hirdetésmentes Bing mennyivel relevánsabb találatokat ad, mint a hirdetésekkel „manipulált” Google kereső.

De még ennél is tovább mentek: még mintalevelet és egy telefonhívás-mintát is kínálnak a szülőknek, amiben kérhetik az iskola technikai vezetőjétől, hogy a suliban a gyerekek ne a Google, hanem a Microsoft keresőjét használják, mert az jobb találatokat ad, illetve a gyerekek biztonsága érdekében magasabb szintű privacy-védelmi eszközökkel van ellátva.

Az jól látható, hogy a negatív kampány erősen hajaz a politikában megszokottakra, és ez valószínűleg nem is véletlen, ugyanis a Microsoft 2012-ben fogadta fel Mark Pennt, aki többek között a Clinton házaspárnak is dolgozott választási kampányaikban marketingstratégiai tanácsadóként, és a Scroogled az ő nevéhez fűződik.

Azóta történt

Előzmények