3D-s, holografikus hatású képmegjelenítőt mutatott be a Microsoft

A Microsoft Research hivatalos YouTube-csatornáján október 19-én jelent meg egy 3D-s fejlesztési koncepciót bemutató videó, amelyen a Holodesk elnevezésű technológia működését mutatják be.

A Holodesket a Microsoft Research cambridge-i kutatói és a Sensors and Devices csoport mérnökei alkották meg, célja pedig az, hogy virtuális háromdimenziós tárgyakat valódi objektumként a kezünkkel legyünk képesek manipulálni, vagyis úgy megfogni, forgatni stb., mintha igaziak lennének.

A holográfiára hajazó rendszer egy webkamerát, illetve a Kinect technológiáját használja a tárgyak térhatású képeinek generálására, illetve a felhasználó arcának és kezeinek követésére. A látvány megjelenítésére egy speciális eszközt is beépítettek, a kezelő egy félig ezüstözött tükrön keresztül tudja követni a generált képeket, illetve kezének mozgását.

Maga a technológia egyáltalán nem új, hasonló rendszereket már közel egy évtizede bemutattak, köztük például az IBM is. Ami mégis különlegessé teszi a Holodesket, az a megoldás kifinomultsága – írják a fejlesztők, akik az úgynevezett nyalábosztók (beam-splitters), illetve a grafikus folyamatokat vezérlő algoritmus együttes alkalmazását tartják nagy eredménynek.

Mivel jelenleg még csak egy koncepcióbemutatóról van szó, ezért – ahogy a videó is tanúsítja – bőven akadnak még hiányosságok. De a mérnökök azt remélik, hogy nagy jövője van a megoldásnak, például a telepresence-féle kommunikáció esetében, kutatásoknál (mondjuk a 2D-s molekulaképek 3D-s változatainak megjelenítése és manipulálása), illetve természetesen a játékok világában.

Azóta történt

Előzmények