Minden rekordot megdöntött a Pebble Time

Az okosórák egyik pionírjának számít a Pebble, ami a Kickstarteren kezdte pályafutását. A közösségi finanszírozásban megvalósított álom E-ink kijelzővel és tetemes üzemidővel támadt, 2012-ben 69 000 támogatót volt képes bevonzani, ezzel mintegy 10,2 millió dollárt kalapozott össze. Soha ennyi pénz nem gyűlt még össze sem a Kickstarteren, sem más hasonló oldalon. Ekkor 2615 olyan támogatót is sikerült fogni, akik nem kértek ellenszolgáltatást a pénzükért cserébe az információkon kívül. Ők egy-egy dollárral segítették a készítőket. Nagyjából nyolcvanötezer okosórát sikerült értékesíteni az üzleti modellel. Aztán ez a szám szépen nőtt tovább, amikor a Pebble honlapján is megkezdődött az értékesítés, illetve amikor megérkezett a fémházas változat, a Pebble Steel.

Idén ismét kampányt indítottak, a Pebble Time első napjáról mi is írtunk, már akkor látszott, hogy újra nagyot fog szólni az akció, mindössze 13 órával az indulás után 8 millió dollárnál jártak. Szombaton véget ért a gyűjtés, 20,3 milliót dobtak össze az internetezők, ezért pedig májusra 48 690 Pebble Time kerül a tervek szerint a támogatókhoz. Az idei projektben csak nagyobb összeggel lehetett szponzorálni a fejlesztést, cserébe minden támogató kap is valamit a pénzéért.

Összesen majdnem százezer (95 906) színes E-paper kijelzős karórát "rendeltek meg" a felhasználók, ebből 59 ezer a sima Time, a maradék 37 ezer igény pedig a fémházas variánsra futott be. Nem kis munka lehet ennyi kütyüt ilyen rövid határidővel elkészíteni és leszállítani. Hogy megéri-e? Két számmal válaszolnánk: mindössze nagyjából 12 százalékkal több az előrendelés, mint a 2012-es kampányban, a befolyt összeg viszont több mint a duplája a korábbinak. Ebben persze közrejátszott az is, hogy a Steel verzió nem csak utólag került be a kínálatba, hanem már a Kickstarteren is lehetett választani, ami jelentősen nagyobb bevételt jelent a cégnek. Mindezt úgy, hogy az első kalapozás hat nappal tovább is tartott, mint az idei.

Azóta történt

Előzmények