970 ezer előfizetőt veszített a Netflix, fizetőssé teszi a jelszómegosztást

A vártnál sokkal kisebb, de így is jelentős az előfizetők elvesztése – ezzel párhuzamosan válik fizetőssé a jelszómegosztás.

A június 30-cal lezárult negyedév során a várt 2 millió helyett végül „csak” 970 ezer felhasználót veszített el a Netflix, ami így is igen jelentős mínusz, a legnagyobb a cég történetében, és hatalmas pofon a streamingszektornak.

A Netflix szerint a jelenlegi 220,67 milliós előfizetői tábor a következő negyedévben 1 millió fővel bővül. Az üzleti stratégia átszervezése keretében egyébként leépítettek 450 embert, a reklámokkal támogatott csomag bevezetésében a Microsofttal állapodtak meg, de Hollywooddal is tárgyalnak, hogy jól járjanak a csomaggal. A reklámokkal teletűzdelt csomag 2023 elején indul el, és szintén akkortól fizetőssé válik a jelszómegosztás.

Egyes országokban (Argentína, Dominikai Köztársaság, El Salvador, Guatemala, Honduras) a jelszómegosztás már most fizetőssé válik, értelemszerűen tesztelnek. Egy otthonon belül minden eszközről elérhető lesz a szolgáltatás, a Basic csomagban havi 3 dollárért további 1 otthon vehető fel, a Standard és a Premium extra 2 és 3 otthont felvételét engedi. A cég szerint a sok jelszómegosztás aláássa a hosszú távú befektetéseket és a szolgáltatás fejlesztését.

A Netflix szerint nem helyadatoktra építenek, hanem IP-címek, eszközadatok és más információk alapján szűrnek, így tudják, ha valahol állandó a megosztás. A tesztre azért van szükség, hogy kitalálják, mennyi extra díjat kérjenek el a megosztásért. A becslések szerint 100 millió háztartás osztja meg a fiókját.

Azóta történt

Előzmények