Az HBO Max szárnyal, a CNN+ bezár, a Netflix nagy értéke eltűnt

A Wall Street és a befektetők a Netflix bukdácsolása miatt alapvetően elfordulnak a streamingtől, de az HBO Max nagy sikernek mutatkozik.

Miközben a Netflix ügyfélbázisa csökkent, addig az HBO Max az HBO márciust globális szinten 76,8 millió előfizetővel zárták.

Ez éves szinten 12,8 milliós emelkedést jelent, negyedéves viszonylatban pedig 3 milliós előrelépést. Ezzel éles ellentétbe került az HBO Max és a Netflix, hiszen utóbbi ugyanezen időszak alatt 200 ezer előfizetőt veszített, és elemzők szerint a növekedése is kifulladt.

Az HBO Max növekedése azonban nem feltétlen volt teljes anyagi siker: a jelentés szerint a WarnerMedia működési bevétele éves szinten 32,7 százalékkal csökkent, 1,3 milliárd dollárra – mindez főként befektetéseknek, a CNN+ elindításának és új terjeszkedéseknek köszönhető (márciusban még 15 országban indult el az HBO Max). Április elején egyébként lezárult a Discovery és a WarnerMedia egyesítése.

Az újabb piacon megjelenésekkel az HBO Max további növekedésére számítanak. Az előfizetésekből beszedett árbevétel 4 milliárd dollár volt, ami 4,4 százalékos emelkedést jelez. A tartalmi és egyéb bevételek 3,1 milliárd dollárt tettek ki, 3,4 százalékos növekedés mellett.

Leszálló ágban a Netflix, bezárt a CNN+

A CNN+ kapcsán egy ideje már emlegetik, hogy nem fizetődnek ki az erőfeszítések, 10 ezernél is kevesebben használják napi szinten. A múlt hét végén a Warner Bros Discovery be is jelentette, hogy bezárja a CNN+ streamingszolgáltatást, kevesebb mint egy hónappal a sokat reklámozott indulása után. A stratégia kidolgozásában segítő vezető, Andrew Morse, szintén távozik.


[+]

A Netflix bukdácsolása pedig a jelek szerint nem ér véget néhány kellemetlen jelentéssel: a múlt héten a Wall Street és a befektetők elfordultak a streamingtől és főleg a Netflixtől, volt olyan befektető, aki több száz millió dollárt is veszített. A befektetők a jelentések szerint nem hisznek a jelszómegosztásra lecsapásban és az olcsóbb, reklámmal kínált új Netflix-csomagban.

A Netflix piaci értéke tavaly év vége felé még több mint 300 milliárd dollár volt, most a 100 milliárd dollárt sem éri el a megzuhant tőzsdei árfolyam miatt – az árfolyam egyetlen nap alatt 37 százalékot esett a múlt héten.

Azóta történt

Előzmények