A Nielsen piackutató kiadta idei jelentését az okostelefonos alkalmazások elterjedtségéről az Egyesült Államokban, és az előre megjósolható eredményre jutottak: a Facebook megőrizte első helyét – ráadásul a lista harmadik helyén is az ő alkalmazásuk áll, a Messenger, mely 2014 tavaszán jelent meg az okostelefonos platformokon, és ez az alkalmazás produkálta a legdinamikusabb növekedést is 2015-ben (31 százalék), megelőzve az Apple Musicot (26 százalék).
A havi 126 milliós havi egyedi felhasználót felmutató Facebook-alkalmazás után a második helyen a YouTube áll (97 millió), a harmadik az említett Messenger (96 millió).
Az okostelefonok elterjedtsége 80 százalékra nőtt az Egyesült Államokban, a használt operációs rendszerek közül az Android (53 százalék) és az iOS (43 százalék) a meghatározóak, Windowst a felhasználók 3 százaléka futtat, míg a BlackBerry 0,7 százalékos részesedéssel rendelkezik.
A felmérés módszertanáról annyit mindenképp érdemes tudni, hogy a Nielsen egy 30 ezer fős, reprezentatívnak tekintett felhasználói bázis alapján értékel – a részvételhez telepíteni kell a piackutató szoftverét.