Oculus Rift: Játékhiányra nem lesz panasz

Valóban nem mindennapi látvány, hogy egy internetalapú 3D motor a virtuális valóságba küldi a játékot mindössze egy kód használatával. A Microsoft Build konferenciáján a Babylon.js motorral mutatták be a HTML5 és a WebGL erejét, gyakorlatilag beillesztve a Githubról másolt kódot.


Felhőből renderelve [+]

var originCamera = scene.activeCamera;
BABYLON.OculusOrientedCamera.BuildOculusStereoCamera(scene, "Oculus", canvas, originCamera.minZ,
originCamera.maxZ, originCamera.position, { yaw: 3, pitch: 0, roll: 0 }, false, true, true);

A külsőnézetes képek bár nem néznek ki rosszul, ma már nem hatódunk meg tőlük. Nyilván más az élmény mindezt magunk körül látni, a két, egymástól minimális távolságra lévő nézőpontból alkotott képből a második generációs fejlesztői változattal már élvezhető minőséget kapunk.

Az integrálás leegyszerűsítésének nem csak a programozók, hanem a felhasználók is örülhetnek, játékválasztékból nem lesz hiány a Facebook által a második félévben felvásárolni tervezett Oculus esetében.

Azóta történt

Előzmények

  • A Facebook megveszi az Oculus VR-t

    A Zuckerberg-gőzhenger tovább menetel, egy kétmilliárd dollár értékű üzlet keretében a Facebook az év második felében megveszi az Oculus Rift VR-szemüveget fejlesztő céget. A közösségi oldal ezzel a hardverfejlesztésbe és gyártásba is belép.

  • Előrendelhető az Oculus Rift új fejlesztői csomagja

    A DK2 névre keresztelt devkit a várakozásoknak megfelelően Full HD felbontású OLED panelt kapott, az új verzió gyakorlatilag a CES-en bemutatott Crystal Cove prototípus publikus változata.

  • Project Morpheus: a Sony is belép a virtuális valóságba

    A japán vállalat tegnap éjjel bemutatta a hónapok óta pletykált VR-szemüvegét, ami egyelőre csak a PlayStation 4 kiegészítőjeként fokozná a játékélményt. A formaterv gyönyörű, a specifikációkról viszont kevés konkrétum van.