Óriás LCD-k jönnek

Újabb LCD-rohamra várva egyesíti erőit a Sony és a Samsung: a két gyártó Dél-Koreában kétmilliárd dolláros beruházással bővíti ki LCD-üzemét a minden eddiginél hatalmasabb panelek előállítására. A nyolcadik generációsnak nevezett panelek nyers üveglapjai a hírek szerint 2 és félszer 2,2 méteresek lesznek, és ezekből nyolc darab 46 colos TV-panel nyerhető ki – szemben az eddig előállított hetedik generációs, 1,87x2,2 méteres üvegekből, amelyekből mindössze hat.

Ez a hatékonyságnövelés kulcsfontosságú a háborús zónává alakult LCD-piacon, ahol a szakértők szerint idén már csak az igazán nagyok maradnak életben. Ennek érdekében folytatódik a konszolidáció a piacon; a Sony és a Samsung bejelentését is megelőzte egy összeolvadás. A tajvani AU Optronics, a világ harmadik legnagyobb LCD-gyártója pénteken felvásárolta kisebb helyi riválisát, a Quanta Displayt.

A Quanta akvizíció hírére a Samsung és a piacvezető rivális LG.Philips LCD részvényei is esni kezdtek. A Samsung papírjainak értéktelenedését még a mostani bejelentés sem tudta megállítani, mind a koreai gyártó, mind a Sony részvényei a lefelé szálló ágban levő helyi tőzsdék veszteségét meghaladó mértékben veszítettek értékükből.

A közös vállalkozás, az S-LCD Corporation fejlesztésétől mindkét cég sokat vár. A Samsung az óriás kijelzők terén jól csengő Sony márkanevet szeretné felhasználni a siker érdekében, a japán gyártó pedig ily módon szeretné biztosítani a folyamatos, zavartalan LCD-ellátást Bravia televízióihoz, ez ugyanis kulcsszerepet játszott abban, hogy 2005 utolsó negyedévében a Sony vezető helyre került ezen a piacon.

Azóta történt

Előzmények