Óriási siker a tablet

Az Apple iPad idén áprilisi megjelenésének köszönhetően újra felfedezett táblagépek piaca elképesztő lendülettel rajtolt. A Gartner azt jósolja, hogy már 2010-ben 19,5 millió ilyen készülék talál gazdára világszerte, jövőre pedig közel háromszor ennyi, 54,8 millió. A piackutató szerint a bővülés – noha az üteme lassulni fog – az elkövetkező négy évben mindvégig erős lesz, 2014-re több mint 208 millió eladott „médiatablettel” számolnak.

A Gartner úgy látja, hogy az új termékkategória különböző mértékben mar bele az egyes szórakoztatóelektronikai és számítástechnikai eszközök piacába. A táblagépek által leginkább veszélyeztetett fajok jelenleg az e-könyv-olvasók, a hordozható játékkonzolok és a médialejátszók, hosszabb távon pedig – ahogy az árszint lejjebb tolódik – a netbookok. Amint a tabletek átlagára 300 dollár alá esik, a netbookok számára erős konkurenciát fognak jelenteni – mondja Carolina Milanesi, a Gartner e területért felelős elemzője, aki szerint a notebookok és az okostelefonok szegmensében viszont kevésbé lesz érezhető az „iPad-hatás”.

A piackutató úgy becsüli, hogy az idén az Egyesült Államok a forgalom 61 százalékáért lesz felelős – ami javarészt annak tudható be, hogy az iPad itt került piacra először –, 2014-re azonban Észak-Amerika részesedése 43 százalékra csökken. A 2010-ben eladott gépeknek alig több mint a fele (55%) rendelkezik wifi- és 3G-vezérlővel is, négy év múlva azonban ez az arány 80 százalékig emelkedik.

A Gartner szerint a nagyobb,10 colos képernyővel rendelkező modellek mint kiegészítő eszközök a nagyvállalati piacon is keresettek lesznek.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

  • Novembertől kapható nálunk a Galaxy Tab

    A Samsung iPad-riválisa elsőként a T-Mobile-nál lesz megvásárolható. Az árakat a szolgáltató később hozza nyilvánosságra.

  • Vége az e-papírnak?

    A piac egyik nagy szereplője, a Barnes & Noble LCD-re cserélte le az elektronikus papírt legújabb e-olvasójában. Begyűrűzik az iPad-hatás.

  • Egyelőre tarol az iPad

    A tabletpiacon a harmadik negyedévben alig volt versenytársa a 95 százalékos részesedést megszerző Apple-nek.

Előzmények