Dirk Meyer
A múlt hónapban a fejlett piacokon tapasztalható gyengébb fogyasztói keresletre hivatkozva visszafogott prognózisnak megfelelő árbevétellel zárta harmadik negyedévét az Advanced Micro Devices (AMD). Az Intel történelmi riválisa üzemi szinten változatlanul nyereséges, de nettó eredményét egy egyszeri tétel ezúttal is mínuszba fordította. A jelentős, 186 millió dolláros költség a chiptervező cég tavaly leválasztott félvezetőgyártó leányvállalatában, a GlobalFoundriesben birtokolt tulajdonhányad értékcsökkenése miatt keletkezett.
A vállalat árbevétele a szeptember 25-én zárult időszakban 1,62 milliárd dollár volt, 16 százalékkal több, mint egy évvel korábban, míg a nettó veszteség 118 millió dollárra rúgott, az egy évvel ezelőtti 128 millió dollár után. Az üzemi eredmény 128 millió dollárt tett ki, ennél az elemzők rosszabbat vártak.
A mikroprocesszorokat fejlesztő üzletág árbevétele 1,23 milliárd dollár volt, gyakorlatilag ugyanannyi, mint a megelőző negyedévben, de 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A forgalom éves növekedése elsősorban annak köszönhető, hogy a notebookokba szánt chipekből rekordmennyiség fogyott. A részleg üzemi eredménye 164 millió dollárt tett ki.
A grafikus chipeket tervező divízió 390 millió dollár árbevételt ért el, ami szekvenciálisan 11 százalékos csökkenést jelent, míg éves összehasonlításban 33 százalékos növekedésnek felel meg. Az üzemi eredmény itt mindössze 1 millió dollár volt, ami mindkét bázisidőszakénál rosszabb. A trimeszterben főleg a notebookokban használt GPU-kból fogyott a vártnál kevesebb – közölte a cég.
Tablet? Majd...
A jelentés közzétételének apropóján tartott sajtótájékoztatón felmerült ugyanaz a kérdés, ami a konkurens Intel esetében is: várhatók-e a cégtől a gyorsan fejlődő táblagéppiac igényeihez szabott chipek? Dirk Meyer vezérigazgató válaszul elmondta: hosszú távon fontos az AMD számára ez a piac, de majd csak akkor fordítanak e szegmensre nagyobb figyelmet és energiát, ha az megerősödik. „Néhány éven belül megjelennek AMD-alapú táblagépek” – fogalmazott óvatosan a vezérigazgató. „Tabletstratégiájukról” részleteket a cég novemberi elemzői konferenciáján árulnak majd el – tette hozzá –, most a netbookok piacára koncentrálnak Ontario kódnevű megoldásukkal.
Az AMD a negyedik negyedévre hasonló forgalmat vár, mint amit most ért el.