A Philips felszámolja szórakoztatóelektronikai üzletágát

A holland Royal Philips Electronics tegnap bejelentette, hogy új stratégiát dolgoztak ki a fogyasztói „lifestyle” területükön, és ennek keretében 150 millió euróért eladják a szórakoztatóelektronikai üzletágukat egy régi partnerüknek, a japán Funai Electricnek.

A Funai Electric a fenti összegen kívül nyilvánosságra nem hozott mértékű licencdíjakat is fizet a Philps audio-, video-, multimédiás és egyéb kiegészítő termékeiért, illetve a márkanevekért (a licencmegállapodás egyelőre öt évre szól, de belevették azt is, hogy újabb öt évvel meghosszabbítható).

A megállapodást várhatóan az év második felében zárják le, egyetlen kivétellel: a videoüzletrész – jelenleg még érvényes szerződések miatt – csak 2017-ben kerül át a Funai Electrichez.

A cég vezetője, Frans van Houten a megállapodást kommentálva elmondta, hogy a profiltisztítás hozzásegíti majd a Philipset, hogy újra egy jól működő, a világ vezető technológia vállalatai közé tartozó gyártó legyen. (A Philipsnél két éve kezdtek nagyszabású átalakításba, melynek során eddig összesen 6700 embert bocsátottak el, és tavaly szeptemberben azt is bejelentették, hogy 1,1 milliárd eurós költségcsökkentést kívánnak elérni.)

A Funai annyit közölt a terveikről, hogy az ismert és bejáratott márkákat különösképpen a dinamikusan növekvő piacokon (Brazíliában, Indiában, Kínában és Oroszországban) keresik, ezekre az országokra fókuszálnak majd.

Előzmények