A Magyar Posta teljesen átállt az elektronikus kézbesítési rendszerre

A fejlesztés következő lépése, hogy 2020-tól jelentősen gyorsítják a hivatalos iratok ügyintézését.

Átállt az elektronikus kézbesítési rendszerre szeptemberben a teljes postai hálózat, a fejlesztésnek köszönhetően az ügyfelek nyomon követhetik a könyvelt levelek útját, a kézbesítők digitális eszközön (PDA) adják át a térítvényes és ajánlott leveleket, a nagyobb települések kézbesítői az értesítőket ki is tudják nyomtatni és jövőre jelentősen csökken a hivatalos iratok ügyintézési ideje – jelentette be a Magyar Posta.

A szolgáltató pénteki, MTI-nek eljuttatott közleményében emlékeztetett rá, hogy a november 30-án záruló projekt 2,378 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kapott, amelyet 1,821 milliárd forint saját forrással egészítettek ki.

Azt is közölték, hogy 2020-tól jelentősen gyorsítják a hivatalos iratok ügyintézését, hogy a tértivevényes leveleket, hivatalos iratokat feladó közigazgatási szerv, például a bíróság elektronikusan kapja meg a kézbesítési információkat.

A fejlesztésnek köszönhetően több mint 2000 postán, mintegy 4600 digitális „aláírópadon” írhatják alá az ügyfelek küldeményük átvételekor – írták, és megjegyezték, hogy a Magyar Posta naponta körülbelül 200 ezer levelet kézbesít már digitális eszközök segítségével. Az új rendszernek köszönhetően a Magyar Posta digitális eszközei alkalmasak az e-személyi igazolvány elfogadására is – áll a közleményben.

Azóta történt

Előzmények