A brit DPD-vel történt meg, hogy kénytelen volt kikapcsolni az AI-t, miután az online chates szolgáltatása nem működött jól.
Konkrétan annyira feldühített egy ügyfelet, hogy az rávette a chatbtot, írjon verset arról, mennyire haszontalan a cég ügyfélszolgálata, szidja a vállalatot, majd káromkodjon. Ashley Beauchamp állítólag azután tett így, hogy nem tudta rávenni a chatbotot, adjon egy telefonszámot a rendes ügyfélszolgálathoz. A chatbot végül olyanokat írt, hogy a cég időpazarlás, az ügyfél legrosszabb rémálma, egy nap pedig majd bezár, és mindenki örül, majd végre kaphat segítséget egy igazi embertől is, aki tudja, hogy mit csinál.
A sértett ügyfél a közösségi médiában osztotta meg a beszélgetést, hamar sok megtekintést kapott. A problémái alapvetően abból fakadtak, hogy nem kapott meg egy csomagot – és ez még mindig várat magára. Szerinte már túszul ejtették, de nem hibáztatja a céget, ha ez így történt a fentiek miatt.
A brit DPD szerint a chatrendszer AI-funkciója évek óta sikeresen működik az emberi ügyfélszolgálat mellett, de egy frissítés után hiba adódott. Ezért letiltották az AI-t, és később frissítik.