40 millió euróra büntette a holland versenyhatóság a Samsungot, amiért a vád szerint a gyártó manipulálta az árakat az országban.
A piacfelügyelő hatóság szerint a Samsung a kereskedőkkel együttműködve és azokat folyamatosan sürgetve éveken keresztül pumpálta fölfelé a televízióinak árait Hollandiában. A gyártó állítólag nem fogadta el, ha a kereskedők a kívánt érték alatt árusították a tévéit.
A holland hatóság szerint ez a gyakorlat aláásta a versenyt a legnagyobb online elektronikai áruházak között, a Samsung ugyanis kötelezte az érintetteket, hogy kövessék az árazását. Állítólag akkor is rászólt a kereskedőkre a Samsung, ha a versenytársak panaszt tettek az alacsony árak miatt.
A hollandok szerint a Samsung „tanácsai” nem maradhatnak következmények nélkül, a cég viselkedése torzította a versenyt, továbbá áremelésekhez vezetett a fogyasztók számára.
A Samsung fellebbez a bírság ellen, és azt állítja, sosem kényszerítette a kereskedőket ilyesmire, minden bolt szabadon választhatta meg a maga stratégiáját. A hatóság szerint azonban a Samsung befolyásolási erőfeszítései túlmentek a normál iránymutatáson.