A kínai Shein a világ számos részén igen népszerű, a jelentések szerint Európában is egyre nagyobb tömegek használják. Olyannyira, hogy a felhasználók nagy száma miatt az EU online tartalmi törvényeinek is meg kell a jövőben feleljen, csatlakozva ahhoz a listához, amin például a Meta, az Alphabet, az Amazon, az Apple, az Alibaba, a Microsoft vagy az X, TikTok szerepel.
A DSA értelmében a több mint 45 millió felhasználóval rendelkező cégek VLOP-nak (nagyon nagy online platformnak) számítanak, így többet kell tegyenek az illegális és káros tartalmak, valamint a hamisított termékek ellen. Az amerikai tőzsdére lépésre készülő Shein tavaly augusztusban indított piacteret az EU-ban.
Januárral bezáróan átlagosan 108 millió havi szinten aktív EU-s felhasználójuk volt, saját méréseik alapján. Az EB közölte: tud a számokról, felvették a kapcsolatot a céggel, a folyamat elindult.
A DSA keretében az EU vizsgálatot indított az X és a TikTok ellen. Az éves, globális árbevétel 6 százalékát is kiszabhatják bírságként, ha törvényszegést találnak.