A Sony bejelentette a PlayStation 4-et

Ma éjjel New Yorkban a Sony hivatalosan is bejelentette új konzolját, a PlayStation 4-et. A hardver képességeinek ismertetése mellett kiemelt figyelmet szenteltek a fejlett online szolgáltatások bemutatására, és megnézhettük néhány érkező játék első képsorait is. A konferencia azonban számos kérdést hagyott megválaszolatlanul.

Felturbózott PC hardver

A gép lelke egy AMD-tól származó 8 magos Jaguar kódnevű processzor, és egy 1,84 TFLOPS számítási teljesítményre képes, Radeon GCN alapokra építkező GPU. A Sony azért döntött az x86 architektúra mellett, hogy egy könnyen programozható platformot készítsen – a PS3-at rengeteg kritika érte egyedi, nehezen programozható felépítése miatt.

A PlayStation 3 esetében már a konzol megjelenésekor is sokan kifogásolták a memória mennyiségét, az utód esetében úgy tűnik, ezzel nem lesz gond – a CPU-GPU páros 8 GB szupergyors, eddig főleg csak videokártyákon alkalmazott GDDR5 memóriával gazdálkodhat. A beépített merevlemez méretét nem árulták el, a Blu-ray meghajtó viszont marad. A PS3-tól gyökeresen eltérő felépítés miatt a PS4 natívan nem kompatibilis a PS3-as játékokkal.

Az új kontroller neve DualShock 4, és a némileg kerekebb forma mellett funkcionalitásában is fejlődött. Az eddigi Select és Start gombok helyére érintés érzékeny felület került, és helyet kapott rajta egy Share gomb is, ami a kép- és videómegosztó funkciók gyors elérésére szolgál. Érdekesség még a kontrollerbe épített fénysáv, melynek segítségével a PS4 pontosan érzékelheti a DualShock 4 pozícióját.

A jelenleg kapható konzoloknál nem létezik a PC-n népszerű altatás funkció – ha valamiért hosszabb-rövidebb időre szüneteltetnünk kell a játékot, de nem akarjuk, hogy a konzol addig is fogyassza az áramot, ki kell kapcsolnunk. A PS4 pillanatok alatt képes lesz alvó módba kerülni, majd onnan elindulni, a játékot pedig onnan folytathatjuk ahol abbahagytuk.

Társas játék

A játékosoknak lehetősége lesz élőben követni egymás játékát, sőt ha a helyzet úgy hozná, akár át is vehetjük az irányítást egy másik konzol felett, hogy segítsünk egy nehezebb játékrész megoldásában. Játék közben képeket és videókat is készíthetünk, amit aztán egy gombnyomással megosztatunk akár a PSN-en, akár más közösségi platformokon.

A tavaly felvásárolt Gaikai streaming technológiája is szerepet kapott a bemutatón. A digitálisan megvásárolt játékok esetében nem kell majd megvárni, amíg a teljes program letöltődik, gyors internetkapcsolat esetén akár pár perc elteltével indíthatjuk is a friss szerzeményt, miközben a háttérben befejeződik a letöltés. A játékok demó verzióit szintén lehetőségünk lesz kipróbálni azonnal anélkül, hogy több GB adatot kéne letöltenünk.

A le- és feltöltéseket egy külön chip fogja kezelni, így kikapcsolt gép mellett is lehetőség lesz játékok vagy videók letöltésére.

A PlayStation 4 képes lesz a játékokat a PS Vitára streamelni, így akár a kézi konzolon is játszhatunk majd, ha éppen nincs kedvünk a tv előtt ülni.

Játékfelhozatal

A konferencia alatt néhány készülő játékból is ízelítőt adtak, láthattuk a Killzone: Shadow Fall, a Driveclub, az Infamous: Second Son, a Watch Dogs, a Destiny, a Deep Down, a Knack és az új Final Fantasy előzeteseit. A Sony szerint már 150 stúdió dolgozik PS4 címeken.

Mikor és mennyiért?

Nem véletlen, hogy a Sony sem pontos megjelenési dátumot, sem árat nem árult el. Amíg nem közli hivatalosan ezeket az információkat, sokkal több mozgástere marad az esetleg szükséges változtatásokra a piacra dobásig hátra levő időben.

Fizikailag csak az újratervezett kontrollert mutatták meg, így továbbra sem tudjuk, hogyan fog kinézni a PlayStation 4.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények