(Frissítve2) Ha önnek Sony Bravia tévéje van, nem árt izgulni

Frissítés: A Sony támogatási oldalán olvasható a részletes tájékoztató, melynek lényege:

... a Sony önként kezdeményez egy olyan programot, amelynek célja az ingyenes ellenőrzés, és, amennyiben szükséges, az ingyenes javítás, hogy újra biztosítsa Önt arról, hogy ezek a termékek megfelelnek az irányunkban támasztott kitűnő minőségű és biztonságos termékek elvárásainak.

Amennyiben a fent említett termékek valamelyikének birtokosa, kérjük, lépjen kapcsolatba az Önhöz legközelebb eső szervízközpontunkkal, hogy a BRAVIA készülék ellenőrzését megbeszélhesse.

Az Ön kérését követően a Sony szervíz képviselője haladéktalanul meglátogatja Önt, hogy készülékét ellenőrizze, és amennyiben az érintett alkatrészt észleli, azt a lehető leghamarabb megjavítja.

Az bizonyos, hogy 2011. október 12. nem fog bekerülni a Sony aranykönyvébe, ugyanis a cég két súlyos incidenst volt kénytelen elismerni: egyrészt bejelentették, hogy 1,6 millió, 2007 óta Európában eladott Bravia LCD-televíziót kénytelenek visszahívni (Frissítés2: a Sony bejelentette, hogy a visszahívásról nincs szó, a japán központ bejelentését a média egyes szereplői félreértelmezték. A kockázat ugyan minimális mértékben fennáll, ám nem visszahívással orvosolják a problémát, hanem - ahogy a fentebbi szövegben idéztük - felajánlják a készülékek bevizsgálását.), ugyanis a készülékek tűzveszélyesek, másrészt pedig a vállalat közölte, hogy újra támadás érte a játékok számára fenntartott PlayStation Networköt, illetve két másik hálózatot, és összesen közel százezer játékos felhasználói fiókja kompromittálódott.

A televíziókat illető problémáról minden nagy hírportál beszámolt, annak ellenére, hogy a Sony eleinte nem akarta elismerni, hogy valóban arról van szó, hogy az érintett tévéknél fennáll az a veszély, hogy olvadni, füstölni kezdenek, esetleg lángra kapnak, mindössze hibás alkatrészekre hivatkoznak a visszahíváskor. Valószínűleg a kiemelt médiavisszhangnak köszönhető, hogy a Sony Europe támogatási oldala nem érhető el e hír írásának időpontjában, de korábbi tudósításokból kiderül, hogy a több mint másfél millió veszélyes televíziót a 2007 júniusa óta Európában értékesített Braviák között kell keresni (az érintett modellek: KDL-40D3400, KDL-40D3500, KDL-40D3550, KDL-40D3660, KDL-40V3000, KDL-40W3000, KDL-40X3000,  KDL-40X3500). A hírek szerint a Sony részletesen tájékoztatja a teendőkről a fogyasztókat – ezt valószínűleg el is lehet majd olvasni, ha a vásárlói roham alábbhagy a weboldalon, illetve a lokalizált hivatalos közlemények is megjelennek. A Bloomberg hírügynökség úgy tudja a cég szóvivőjétől, hogy eddig összesen 11 „incidensről” szereztek tudomást, melyek oka a szóvivő szerint egy japán beszállító hibás alkatrésze.

A Sony televíziós üzletága évek óta veszteségesen működik, a kiábrándító pénzügyi eredmények miatt már egy ideje napirenden van a részleg átszervezése. A mostani botrány felerősítheti a divízió lehetőségeinek újragondolását követelő befektetői hangokat.

Ráadásnak hackelés

A másik kínos ügy újra csak a PlayStation Networkhöz kapcsolódik: a Sony a rendszer feltörése miatt története legnagyobb presztízsveszteségét szenvedte el (és kiemelten jelentős anyagi vonzata is lett a történetnek a csoportos perek megindítása miatt), de úgy tűnik, a vesszőfutás folytatódik, ugyanis bejelentették, hogy ismét feltörtek, vagy legalábbis megkíséreltek feltörni  felhasználói fiókokat. A cég hivatalos közleményei szerint, most egész más módszerű behatolási kísérletről van szó, mint tavasszal, amikor több mint 100 millió felhasználó adataihoz fértek hozzá: most nem közvetlenül a három nagy szolgáltatást (PlayStation Network, Sony Entertainment Network, Sony Online Entertainment) működtető szerverekre törtek be, hanem más oldalakon megszerzett azonosítási adatokkal próbálkoztak a támadók. Az azonosító/jelszó párosítások szisztematikus generálásával operáló akció minimális sikert ért el a Sony szerint, a próbálkozások 0,1 százaléka volt eredményes: ez az említett 93 ezer fiók, amelyeket lezártak, tulajdonosaikat pedig értesítették. Egyéb adatvesztés (kártyaadatok stb.) a vállalat közleménye szerint nem történt.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények