Mesterséges intelligenciával figyeli a Spotify, hogy mit hallgatunk

A Google AI-rendszere segít jobb podcast-tartalmakat és hangoskönyveket ajánlani a felhasználóknak.

A Spotify kiterjesztette a Google Clouddal való együttműködését, így nagy nyelvi modellek alapján, a Google AI-rendszerével figyelik a felhasználók hallgatási szokásait a podcastok és a hangoskönyvek kapcsán. Ezek alapján pedig testreszabott ajánlásokat biztosítanak a jövőben.

A Google Cloud számos LLM-et alkalmaz, ezeket szöveg, kód, kép, hang és videó segítségével tréningezik.

Az AI integrálásában a Spotify is elsők között volt, már régóta használja a zenei ajánló algoritmusokhoz. Most a nem zenei tartalmaknál is bevetnék ezt a megoldást. Nem titkolt módon a podcastok és hangoskönyvek piacától bevételnövekedést várnak.

Az AI segítségével biztonságosabb környezetet is teremtenének egyébként, az ugyanis segíthet a káros tartalmak azonosításában.

Ezzel párhuzamosan a hirdetői piactér újabb öt országban indult el a podcastokhoz. Így a Spotify Audience Network már 9 országban működik a monetizálási célok kiaknázáshoz.

Azóta történt

Előzmények