Több mobil, kevesebb vezetékes

A mobil-előfizetések száma az első negyedév folyamán 86 ezerrel bővült, s a negyedév végén túllépte a 9,4 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 295 ezerrel csökkent. Az előző év azonos időpontjához képest a teljes előfizetői állomány 583 ezerrel, 7 százalékkal lett nagyobb. A mobilhálózatban a negyedév folyamán 16 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban. Ennél is nagyobb mértékben, 29 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre 2006. I. negyedévében a mobilhálózatokban átlagosan 281 percnyi beszélgetés jutott, s egy hívás átlagosan 1,7 percre nőtt.

2006. I. negyedév végén - előzetes adatok szerint - 3,4 millió vezetékes telefon-fővonal volt üzemben, 133 ezerrel kevesebb, mint 2005 azonos időpontjában és 29 ezerrel kevesebb, mint az előző negyedév végén. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 33,9 volt, kevesebb, mint egy évvel korábban. Az ISDN-vonalak aránya a vezetékes előfizetéseken belül változatlanul 17 százalék.

A vezetékes vonalakról indított hívások száma 10 százalékkal csökkent egy év alatt, a kezdeményezett hívások időtartama ennél nagyobb ütemben, 12 százalékkal mérséklődött.

Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 708 perc volt, ami 65 perccel kevesebb, mint az előző év azonos időszakára jellemző adat. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,4 perc, internethívások nélkül 2,9 perc volt. Internethívások nélkül számítva egy év alatt a beszélgetések száma 7 százalékkal csökkent, a hívások átlagos időtartama pedig majdnem 11 százalékkal nőtt. Továbbra is érvényes megállapítás, hogy az árak esése és a különböző akciók miatt kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek az emberek.

A vezetékes vonalról kezdeményezett internethívások száma és időtartama közel a felére esett. Január-márciusban az internetszolgáltatók száma 245 volt, 55-tel több, mint egy évvel korábban. Az internetszolgáltatási piac erősen koncentrált, mivel az előfizetések 90 százalékát 19 cég mondhatja magáénak.

Azóta történt

Előzmények