Háborognak a könyvelők a dadogva működő Ügyfélkapu miatt

A magyarorszag.hu vasárnap délután véget ért próbaüzeme után már-már úgy tűnt, hogy sokadik nekifutásra hibamentesen fog végre működni a portál, ám igazolódott azok aggodalma, akik úgy vélték, hogy az első átlagos terhelésű hétköznap még okozhat meglepetéseket. Tegnap sorozatosan érkeztek a panaszok, leginkább az Ügyfélkapura, a szolgáltatás változatos hibákat produkált, egyes elemei nehezen vagy egyáltalán nem voltak hozzáférhetőek, időnként – például este hét óra körül – a főoldal is elérhetetlenné vált.

Mivel a tegnapi nap már munkanap volt, így érthető, hogy az ügyben megszólaltak a leginkább érintettek, a könyvelők: „A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete felháborodását fejezi ki, hogy az új Ügyfélkapu rendszer a múlt heti teljes leállítása és a régi rendszer visszaállítása után, az ismételten – vasárnap késő délután – újra beindított új rendszer nem vagy csak akadozva működik, sorozatosan leáll a szerverük, vagy nem teszi lehetővé a bevallások feltöltését, akadályozva ezzel a vállalkozókat, a könyvelőiket a bérek járulékainak március 12.-ei határidejű bevallásának teljesítésében” – áll a közleményben, melyet az egyesület elnöke, Zara László írt alá.

A közlemény egyéb kifogásokat is tartalmaz: „Ugyancsak elvárnánk, hogy a magyarorszag.hu a hibaüzeneteit ne angolul, hanem a hivatalos magyar nyelven küldje, amit minden magyar vállalkozó megért. Azt is elvárjuk, hogy ne csak a külcsín, hanem a használhatóság is kiemelt szempont legyen, mert abban sajnálatosan az új Ügyfélkapu nem tartalmaz előrelépést – pl: még mindig nem beszédesek a bevallások vállalkozói tárhelyre küldött üzenetei, nem lehet tudni, hogy az melyik vállalkozással kapcsolatban érkezett, csak ha azt már időt rablóan megnyitottuk (sokszor az akinek azzal nincs is dolga).” Habár azokban az esetekben, amikor a napokban hibaüzenettel találkozhattak a felhasználók, a magyar nyelvű hibaüzeneteket számon kérni talán túlzás, viszont mégis értékelendő a kifogás, mivel ilyen típusú üzenetekkel (pl. 500 – Belső szerverhiba) egy működő rendszerben a felhasználók egyáltalán nem találkozhatnak, se magyarul, se angolul.

Ügyfélkapu

Az egyesület levele felszólítja az üzemeltetőket gyors és határozott lépésekre: „Mint adófizetők elvárjuk, hogy mindaddig, míg az Új Ügyfélkapu biztonságos és felhasználóbarát működését nem tudják megoldani, addig helyezzék vissza a régit, és ne folytassanak a vállalkozók, a könyvelők idejének terhére éles tesztüzemet. Legyen vége a kormányzat részéről a vállalkozások költségére folytatott játszadozásnak.” (A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapján található pályázati kiírásból az derül ki, hogy a kormányzati portál megújítására tavaly tavasszal 150 milliót szántak – mint korábban beszámoltunk róla, a portál szerkezeti és megjelenésbeli átalakítása nem tartozott bele abba az ötmilliárdos projektbe, melyet az Európai Uniótól nyert el az üzemeltető állami tulajdonú Kopint-Datorg Zrt.)

Jelen pillanatban a kormányzati portál elérhető és az új rendszerben működik – igaz, az éjszaka és hajnalban tapasztalható lassulás arra utal, hogy folyamatosan dolgoztak rajta.

  • Kapcsolódó cégek:
  • NISZ

Azóta történt

Előzmények