Új állatfajta: az internetes Microsoft


Steve Ballmer, az elszánt

A Microsoft nem akar lemaradni a Google (DoubleClick/3,1 milliárd dolláros vételár) és a Yahoo (Right Media/680 millió dolláros vételár) mögött, nem bizony.

A cég mai bejelentése szerint a Microsoft kemény versenytárgyalások után meg fogja vásárolni az aQuantive Inc. hirdetési céget hatmilliárd dollár(!) készpénzért. Magas áron vásárolnak, mivel az aQuantive részvényei csütörtökön 35,87 dolláron álltak, ám a vételár 85 százalékkal magasabb, részvényenként 66,5 dollár.

Ez a tranzakció egy nappal követett egy másik nagy felvásárlást, amikor is a WPP Group PLC, a világ második legnagyobb hirdetési és marketingcége bejelentette, hogy megveszik a 24/7 Real Media vállalatot 649 millió dollárért – s a Microsoft ebben az ügyletben is licitálóként szerepelt.

Steve Ballmer, a Microsoft elnök-vezérigazgatója az egyezményt bejelentő közleményében kifejtette, ez a felvásárlás a következő lépés abban a folyamatban amelyik az MSN fejlesztésével kezdődött, majd pedig az Xbox Live, a Windows Live és az Office Live kiépítésével folytatódott: s most már a cég „teljes erővel működik az interneten is”.

A tető alá hozott egyezmény véglegesen a 2008-as gazdasági év első felében lép majd életbe. A tavalyi évet 54 millió dolláros nyereséggel záró aQuantive körülbelül 2600 alkalmazottjának munkáját ezek után a Microsoft seattle-i központjából irányítják, s a cég mint a Microsoft online üzleti leányvállalata fog működni.

Azóta történt

Előzmények