Új hálózatot kaptak a mentők

Lezárult az Országos Mentőszolgálat hívásfogadó központjainak informatikai és telekommunikációs modernizálása. Az Országos Mentőszolgálat még az év elején döntött 25 vidéki, egy fővárosi és egy tartalék hívásfogadó központjának felújításáról. A cél egy olyan magas rendelkezésre állású, hiba nélkül üzemelő rendszer kiépítése volt, melyben nem veszhet el egyetlen 104-es számon kezdeményezett hívás sem. A kiírt közbeszerzési eljárást a Siemens nyerte meg, a rendkívüli rendelkezésre állási szintet megkövetelő IP-hálózat alapját pedig rendszerintegrátori partneri kapcsolat keretében a D-Link szállította. A tesztidőszak alatt egyetlen hibajelzés sem érkezett a hálózatról.

A Siemens a D-Link eszközök kiválasztásánál figyelembe vette az OMSZ igényeit és az üzemeltetés megbízhatóságát. A hálózat gerincét a D-Link Layer3-as xStack switcheiből építették, melyek 24, illetve 48 Fast Ethernet port mellett két gigabites porttal biztosítják a gyors gerinchálózati kapcsolatot. A LAN hálózat mellett helyi szintű vezeték nélküli hálózatok kialakítására is sor került. Az eszközöket 2006. június és augusztus között telepítették, a tesztidőszak október közepén zárult.

Az OMSZ feladatából fakadóan négyórás hibaelhárítási időt írt elő a 104-es hívásfogadó munkahelyek tekintetében és a többi elemekre is, így a hívásfogadó központok közötti IP-kapcsolatot biztosító aktív eszközökre is magas megbízhatóságot várt el.

Azóta történt

Előzmények